شناسهٔ خبر: 171151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس‌زاده مشکینی:

حضور ۲۰ ساله آمریکا، زیر ساخت های امنیتی افغانستان را از بین برده است

عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد ایران برای افغانستان امنیت و ثبات می خواهد و آمریکا باید بگوید با حضور ۲۰ ساله در این کشور چه بر سر زیر ساخت های امنیتی افغانستان آورده است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس‌زاده مشکینی به نقش آمریکا در تنش های اخیر افغانستان و فعالیت طالبان در این کشور اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها ۲۰ سال در افغانستان مستقر بودند اکنون که خارج می شوند معلوم می شود هیچ زیر ساخت امنیتی ایجاد نشده، نتیجه این می شود که اکنون شاهد درگیری درافغانستان هستیم، آمریکا باید پاسخگو باشد که ۲۰ سال در افغانستان چه کاری کرده آیا آنجا صرفا آزمایشگاه آخرین مدل بمب های هوشمند بوده است؟

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس بیان کرد: اذهان عمومی منتظر است که آمریکا پاسخ دهد زیرساخت های امنیتی افغانستان چه شده است و چرا ۲۰ سال نظامیان آمریکا در افغانستان حضور داشته اند؟

وی اظهار داشت: ایران به عنوان همسایه برای افغانستان آرامش، امنیت و ثبات می خواهد، امنیت منطقه برای ایران از هر نظر مهم است و اگر لازم باشد به امنیت و منافع ملی افغانستان کمک می کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ثابت کرده است هر زمان درافغانستان بحرانی به وجود آمده است، مردم و دولت ایران در کنار ملت افغان ایستاده اند، در سال های اشغال این کشور، میلیون ها افغانستانی ایران را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کردند و هر بار سختی کشیدند وارد خاک ایران شدند و مانند کشور خودشان زندگی کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: برای افغانستان ثبات و امنیت می خواهیم، برای این منظور از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم، اما با حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان منتظر هستیم کاخ سفید پاسخ دهد با زیر ساخت های امنیتی افغانستان چه کرده است.

نظر شما