شناسهٔ خبر: 170707 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی:

دولت آینده با پرداخت بدهی تامین اجتماعی؛ امنیت سرمایه‌گذاری برای این سازمان ایجاد می‌کند

علی بابایی کارنامی نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه صیانت از حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بسیار حیاتی است تاکیدکرد که دولت آینده با پرداخت سالانه یک سوم از بدهی این سازمان، امنیت سرمایه‌گذاری برای آن ایجاد می‌کند.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه دولت آینده با انباشتی از بدهی در سازمان تامین اجتماعی مواجه خواهد شد، گفت: دولت آینده اگر بتواند بدهی که به تامین اجتماعی دارد را پرداخت کند، مشکلات این سازمان برطرف می‌شود. چرا که دولت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد که بر اساس طرح‌های حمایتی دولت‌ها در طول اجرای برنامه‌های توسعه به این سازمان تحمیل شده است.  

اجرای بند (و) تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ بسیاری از مشکلات تامین اجتماعی را رفع می‌کند

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است تامین اجتماعی متعلق به مردم بوده و برای دولت نیست، بنابراین باید از حق بیمه‌شدگان این سازمان صیانت کرد و این موضوع برای ما بسیار حیاتی است.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، بنابراین هر دولتی که سرکار آید در اولین گام باید برای ایجاد امنیت روانی در حوزه رفاه و بیمه، بدهی که به سازمان تامین اجتماعی وجود دارد را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: امسال مجلس برای حمایت از بیمه‌‎شدگان تامین اجتماعی در بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی تخصیص داد، بنابراین اگر دولت آینده اجرای این مصوبه را در دستورکار خود قرار دهد و هر سال یک سوم از بدهی به این سازمان را پرداخت کند، تامین اجتماعی امنیت سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما به عملکرد دولت کنونی در رابطه با نحوه حمایت از تامین اجتماعی نقد داریم، اما امیدواریم دولت آینده با اجرای مصوبه مجلس به رفع مشکلات این سازمان کمک کند.

نظر شما