شناسهٔ خبر: 170835 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی:

حاشیه‌نشینی محصول بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود است

علی بابایی کارنامی نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه حاشیه‌نشینی محصول بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود بوده تاکیدکرد که رفع این معضل زمانی امکانپذیر است که رعایت عدالت اجتماعی با ایجاد سامانه و سازوکار واحد در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در مورد اظهارنظر برخی مبنی براینکه توزیع عادلانه خدمات اجتماعی کلید حل معضل حاشیه‌نشینی است. گفت: حاشیه‌نشینی محصول بی‌توجهی و نگاه ناعادلانه موجود است که در پی نبود زیرساخت‌های لازم و سهم افراد از کمترین میزان امکانات به یک معضل مهم تبدیل شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معضل حاشیه‌نشینی در جایی معنا پیدا می‌کند که زیرساخت‌های سخت افزاری همچون راه، تامین آب شرب، درآمد و تولید ثروت حتی امکانات فرهنگی و اجتماعی برای ارائه مطلوب خدمات اجتماعی وجود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت آینده باید برای رفع معضل حاشیه‌نشینی راهکارهایی در جهت توزیع عادلانه ثروت و ایجاد بستری برای برقراری عدالت اجتماعی ارائه دهد، تصریح کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی در گروی تامین زیرساخت‌های لازم در حوزه بهداشت، سلامت، راه، تامین آب و همه حوزه‌هایی است که باید برای تامین یک زندگی سالم به آنها توجه شود به گونه‌ای که شرایطی متناسب با شانیت افراد برای زندگی در جامعه مدنی تامین شود و لازم است که برای تامین توسعه پایدار در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

بابایی کارنامی با اشاره به مصداق بی‌عدالتی در مناطق حاشیه‌نشین، اظهار کرد: وقتی شاخص‌های زندگی سالم برای حاشیه‌نشینان مورد توجه قرار نگیرد قطعا خروجی آن به افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی و بزه‌کاری منتهی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: رفع معضل حاشیه‌نشینی زمانی امکانپذیر است که رعایت عدالت اجتماعی در قالب ایجاد یک سامانه و سازوکار واحد در جهت حل مشکلات نقاط حاشیه‌نشین در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت آینده اگر بتواند در یک برنامه ۸ ساله، توزیع عادلانه ثروت و امکانات را اجرا کند قطعا نقش موثری در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور خواهد داشت.

نظر شما