شناسهٔ خبر: 170683 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نایب رئیس کمیسیون شوراها:

اصلاح ساختار مدیریت شهری و قوانین انتخابات در اولویت دولت آینده قرار گیرد

صفری ملک نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار داشت: اصلاح ساختار مدیریت شهری و قوانین انتخابات با همکاری و تعامل با مجلس در اولویت دولت آینده قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده» محمد صفری ملک میان اظهار داشت: خلاء های قانونی و آسیب های ناشی از آن باعث شده مجریان ناظران و مردم دچار مشکات فراوانی درچرخه انتخابات بشوند و لازم است یکبار برای همیشه این موضوع اصلاح شود و دولت آینده و به طور خاص وزارت کشور این مقوله را باید در اولویت قرار دهد.

وی افزود:کمیسیون شوراها از ابتدای مجلس یازدهم با این دغدغه همراه بود اما با توجه به در پیش بودن انتخابات و فصل بودجه و مسائل دیگر فرصت کافی برای این کار میسر نشد اما با استقرار دولت جدید شرایط برای این مهم آماده است.

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس گفت: موضوع دیگری که باید با همکاری کمیسیون شوراها  و وزارت کشور در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد حل مشکلات مجموعه  ستاد بحران کشور و نهاد های مرتبط با این بخش است،دربسیاری از شهر ها و مناطق امکانات کافی برای مواجهه با بحران ها با توجه به بحران خیز بودن کشور موجود نیست و فقر تجهیزات در مواقع ضرورت مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می کند.

وی ادامه داد:حل مسأله درآمد پایدار شهرداری ها و تخصصی کردن موضوع اداره شهر نیز یک موضوع مهم برای دولت آینده است که همه این ها با انتخاب یک وزیر کشور متخصص و با سابقه و آشنا به مسائل امکان پذیر است و این انتظار وجود دارد که با تعامل مثبت با مجلس انقلابی این امکان محقق شود.

نظر شما