شناسهٔ خبر: 170655 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جوکار خبر داد:

احتمال تغییرات جدی در قانون انتخابات شوراها

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از احتمال اعمال تغییرات جدی در قانون فعلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار با تاکید توجه ویژه به نظارت پسینی بر شوراها بعد از انتخابات، گفت: در قانون فعلی انتخابات شوراها نظارت بر این نهاد مردمی پیش‌بینی نشده و ناظر بر انتخابات است که شامل نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت ها می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: در اصلاح قانون انتخابات به این موضوع خواهیم پرداخت و در قالب هیئتی شامل نمایندگان و سایر دستگاه های نظارتی این موضوع را پیگیری می کنیم.     

وی افزود: درباره این که ترکیبش باید چگونه باشد باید صبر کنیم تا پس از بررسی در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس به جمع بندی در این موضوع برسیم. هیئت جامعی باید باشد که در مرکز، استان ها و شهرستان ها نظارت پسینی بر عملکرد شوراهای شهر و روستا داشته باشند.

وی ابراز کرد: ترکیب فعلی که فقط شامل نمایندگان مجلس باشد نمی تواند به وظایف نظارتی خود به درستی عمل کند و لازم است به منظور تحقق شفافیت، دستگاه های دیگر را در این موضوع دخیل کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها قبل از انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار کمیسیون شوراها قرار داشت تا این اتفاق صورت بگیرد اما تصمیم گرفتیم رفع تمام آسیب های قانون انتخابات شوراها که با آن مواجه هستیم را پس از برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: احتمالا کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  تغییرات جدی در قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها و نظارت بر عملکرد شوراها ایجاد خواهد کرد.

نظر شما