شناسهٔ خبر: 170450 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذاکر:

تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه اقدام مجلس برای رفع فقر

سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه عدالت زمانی برقرار می‌شود که بتوانیم درآمدها را تعدیل کنیم به گونه‌ای که هیچ فردی در کشور فقیر باقی نماند از تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه به‌عنوان اقدامی برای تحقق این مهم یاد کرد.

به گزارش «نماینده» سید سلمان ذاکر در انتقاد به اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر اینکه مردم ایران چه خیل انبوه فقیران چه جمعیت به نسبت اندک اغنیا، صاحب کرامت و شرافت هستند و صدقه و هبه نمی‌خواهند. آن‌ها حق خود را می‌خواهند، گفت: حق فقیر را باید غنی بدهد و این سفارش اسلام است، بنابراین اگر خمس در شرع تعیین شده به این دلیل است که باید مازاد مال هر فردی به نیازمندان پرداخت شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نباید به هیچ وجه اجازه دهیم که حق افراد نیازمند در کشور پایمال شود، کما اینکه در این رابطه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: اگر از فعالان بخش اقتصادی و کارمندان مالیات اخذ می‌شود به این دلیل است که به مناطق محروم کشور در جهت ساخت پل، جاده و تامین نیازهای مردم کمک کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: عدالت در جامعه زمانی برقرار می‌شود که بتوانیم درآمد کشور را تعدیل کنیم و به گونه‌ای به این مهم نظارت کنیم که هیچ فردی در کشور فقیر باقی نماند.

پایان پیام/

نظر شما