شناسهٔ خبر: 170390 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ذاکر:

کارگران ساختمانی فاقد بیمه بعد از مصدومیت فریادرسی ندارند

سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه کارگران ساختمانی بعد از مصدومیت ماه‌ها به دادگاه رفت و آمد بی‌نتیجه می‌کنند از تصویب طرح بیمه کارگران ساختمانی به‌عنوان نقطه پایان مشکلات این قشر یاد کرد.

به گزارش «نماینده» سید سلمان ذاکر در تشریح دلایل ارائه طرح بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: هم‌اکنون برخی با هزینه میلیاردها تومان یک ساختمان چندین طبقه می‌سازند اما زمانی که یک کارگر ساختمانی مصدوم شود باید ماه‌ها به دادگاه رفت و آمد کند، چرا که تحت پوشش بیمه قرار نداشته و کارفرما حاضر به پرداخت حق درمان وی نیست و چون نمی‌تواند وکیل بگیرد، حق و حقوقش از بین می‌رود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در طرح بیمه کارگران ساختمانی به این نکته پرداختیم که باید منابعی به اجرای این طرح اختصاص داده شود که کارگران خود بتوانند خانواده خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند، کما اینکه برابر با قانون اساسی تمام افراد باید از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی برای بهره‌مندی از خدمات بیمه پشت نوبت سازمان تامین اجتماعی هستند، کما اینکه تنها در استان آذربایجان غربی تعداد ۱۶ هزار کارگر در این صف قرار دارند که فقط می‌خواهند دفترچه بیمه درمانی دریافت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تاکنون کارگران حامی نداشته‌اند و اگر الان بخواهیم حقوق آنها را به درستی زنده کنیم سال‌ها معوقه باید دریافت کنند، ضمن اینکه کارفرمایانی که با پرداخت حداقل دستمزد بدون بیمه کردن کارگران، ساختمان‌سازی می‌کنند مدیون این افراد باقی می‌مانند و باید براساس وجدان خود به دنبال پرداخت حق و حقوق واقعی این افراد باشند.

پایان پیام/

نظر شما