شناسهٔ خبر: 170097 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیمه کارگران ساختمانی ۳ میلیون نفر را پوشش می‌دهد

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس با اشاره به طرح اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: این طرح ۳ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌برد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ خرداد) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و در موافقت با آن اظهار داشت: رفع تبعیضات ناروا از وظایف نمایندگان است و با وضع قوانین باید از اینگونه تبعیض‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: براساس آمار و اطلاعات، یک و نیم میلیون کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت باید بیمه شوند این در حالی است که تاکنون ۸۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی بیمه شده‌اند در حالی که با تصویب نهایی این قانون، این افراد هم بیمه می‌شوند. 

نماینده خمینی شهر در مجلس با تاکید بر اینکه با احتساب خانواده کارگران ساختمانی طرح مذکور ۳ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌برد تصریح کرد: کارگری ساختمان یکی از مشاغل طاقت فرسا بوده و توان بدنی را می‌کاهد، لازم است تا سختی کار نیز در این قانون دیده شود.

نقدعلی گفت: سازمان تامین اجتماعی برخی حمایت های خود را علیرغم دیده شدن اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از کارگاه‌های زیر ۵ نفر برداشته است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما