شناسهٔ خبر: 170270 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علی پور در نطق میان دستور:

رفع مشکل اقتصادی و معیشتی باید در اولویت برنامه های دولت جدید باشد

محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در طول هشت سال گذشته رشد اقتصادی همواره از حد مورد انتظار پایین بوده به خصوص در ۲ سال اخیر تورم و گرانی بیش از حد مردم را آزار داده است، بنابراین رفع مشکل اقتصادی و معیشتی باید در اولویت برنامه های دولت جدید باشد.

به گزارش «نماینده»  محمد علی پور در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: در ابتدا بر خود لازم می دانم از رهنمودهای مقام معظم رهبری در پنجشنبه گذشته در تایید عملکرد یکساله مجلس  تشکر کنم در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم،  نغمه های شوم بنگاه های دروغ پراکنی و فضاسازی استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی با هدف مایوس کردن ملت بزرگ ایران طبق معمول هر دوره از مدت ها قبل آغاز شده و با نزدیک تر شدن روز برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ماه گسترده تر می شود.

نماینده  مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط  در مجلس بیان کرد: ماهیت و بدخواهی استکبار جهانی و ایادی آنان برای ملت رشید و مقاوم ایران کاملا شناخته شده است و ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ماه با حضور آگاهانه خود خط بطلانی بر فضاسازی و بدخواهی آنان خواهد کشید.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه و عملکرد ناصحیح دولت فعلی، مشکلات اقتصادی و معیشتی عرصه را بر آحاد جامعه به شدت تنگ کرده است. در طول هشت سال گذشته رشد اقتصادی همواره از حد مورد انتظاری پایین بوده، به خصوص در ۲ سال اخیر تورم و گرانی بیش از حد مردم را آزار داده است، بنابراین رفع مشکل اقتصادی و معیشتی باید در اولویت برنامه های دولت جدید باشد.

وی گفت: اینجانب ضمن ادای احترام به سایر نامزدهای ریاست جمهوری با بررسی سوابق و عملکرد حضرت آیت الله رئیسی به خصوص در جهت مبارزه با فساد و رانت خواری و حرکت در مسیر خط ولایت و با توجه به مسائل و مشکلات اساسی مردم از جمله حضور در بین آحاد مردم و حمایت از تولید و رفع موانع تولید و با توجه به برنامه های کاربردی ایشان، رای ام به جناب آقای رئیسی خواهد بود و در کنار آن همواره مطالبه گر حق و حقوق مردم و خواستار عملکرد عادلانه و توجه به مناطق دور افتاده مرزی و مناطق محروم خواهم بود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: در سال های اخیر متاسفانه به دلایل مختلف با وجود تصریح قوانین مناطق آزاد بر اداره این مناطق وفق قانون و مقررات خاص خود برخی از مقررات حاکم بر فعالیت های تجاری و اقتصادی سرزمین اصلی به مجموعه مناطق آزاد نیز تسری داده شده و اعمال برخی  مزیت های قانونی حاکم بر این مناطق متوقف شد که این امر نه تنها موجب القا تصویر نامطلوب از وضعیت ثبات در قوانین و مقررات به فعالان و سرمایه گذاران بالقوه شده است بلکه تمام محاسبات طرح های توجیه اقتصادی و کسب و کار فعالان موجود را تحت تاثیرسلبی قرار داده است.

علی پور در ادامه گفت: تصویب حذف معافیت مالیات ارزش افزوده مناطق آزاد برخلاف شعار سال و ضرورت حمایت و مانع زدایی از تولید در سال جدید در قالب بودجه سالانه است، این مصوبه سبب بی اعتمادی و نا اطمینانی سرمایه گذاران و بخش تولیدی در مناطق آزاد شده و تولید کنندگان را با افزایش قیمت تهیه مواد اولیه و کاهش انگیزه سرمایه گذاری در این مناطق مواجه ساخته است و باید با به اجرا درآمد قانون دائمی این مصوبه فوق متوقف شود.

وی عنوان کرد: جناب روحانی شهرستان محروم و مظلوم چالدران هیچ گونه بهره ای از دولت تدبیر و امید شما نبرده است حالا که دولت شما به پایان می رسد حداقل برای جبران بی توجهی به مردم شریف چالدران دستور دهید دو بازارچه در هیات دولت به تصویب برسد تا بلکه گشایش در زندگی مردم ایجاد شود.

این نماینده مجلس گفت: از جناب نوبخت مصرانه می خواهم با الحاق ۵۶ کیلومتر از بزرگراه به کوریدور غرب موافقت کند جای تعجب است ۱۵۰۰ کیلومتر کوریدور بدون اتصال بزرگترین مرز زمینی هیچگونه کارایی و توجیه اقتصادی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: از وزرای نیرو و جهادکشاورزی می خواهم پروژه سد کرم آباد و آبیاری تحت فشار نزدیک ۵۰ هزارهکتار سدهای منطقه را با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری برساند و در حال حاضر با صرف ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای سد کرمآباد بدون اینکه به بهره برداری برسد نا تمام مانده است.

پایان پیام/

نظر شما