شناسهٔ خبر: 170219 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعیدی:

دو قطبی کردن فضای انتخابات مردم را در مقابل هم قرار می دهد

سعیدی عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی در مجلس تاکید دارد که دو قطبی سازی انتخابات نه تنها باعث افزایش مشارکت نمی شود بلکه شکاف اجتماعی را عمیق تر می کند.

به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی با بررسی فضای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: هر چند که دو قطبی کردن فضای انتخابات به شور انتخاباتی کمک خواهد کرد اما تبعات و مشکلاتی را به دنبال دارد، صرفا با دو قطبی کردن انتخابات نمی توان میزان مشارکت را افزایش داد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس اظهار داشت: دغدغه مندان نگران میزان مشارکت انتخابات ۱۴۰۰ هستند، باید گفت آنچه که باعث عدم حضور مردم در پای صندوق های رای می شود این است که ملت بین گفتار و رفتار مسئولین شاهد تناقض هستند، این تناقض بین گفتار و رفتار باعث ناامیدی مردم می شود. کمتر از ۲۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری مانده و واقعیت امر این است که باید همه ارکان سیاسی در کشور و همه جناح ها بر اصل مشارکت تاکید کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضرمعاندین نظام سعی می کنند بگویند که شرکت در انتخابات مشکلات را حل نمی کند، از سوی دیگر متاسفانه روسای جمهوری تا به پایان دوره خود نزدیک می شوند می گویند اختیاری ندارد و همچنین برخی تناقض گویی ها باعث دلسردی مردم شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال مردم ایران ثابت کرده اند که کشور و نظام خود را دوست دارند و امیدواریم تغییری در فضای انتخابات ایجاد شود، اعتقاد دارم که دو قطبی سازی انتخابات به معنای هرچه بیشتر کردن شکاف اجتماعی و قراردادن مردم در برابر یکدیگر است از این رو و موافق دو قطبی کردن فضای انتخابات نیستم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مقابل کسانی که تلاش دارند مردم را از انتخابات دلسرد کنند ، ملت را متقاعد کرد که سرنوشت کشور و آینده ما در پای صندوق های رای زده می شود، زیرا همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند انتخابات یک روز است اما تاثیر آن سالیان سال باقی خواهد ماند.

پایان پیام/

نظر شما