شناسهٔ خبر: 170066 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راهکار جوانان نخبه خراسان شمالی برای رفع مشکلات ناشی از قطع برق

پاک مهر رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس، از وزارت نیرو خواست تا در شرایطی که با مشکل قطعی مکرر برق مواجه شده است از دستاورد جوانان نخبه حوزه انتخابیه‌اش در جهت رفع تبعات ناشی از این بروز معضل حمایت کند.

به گزارش «نماینده» سید محمد پاکمهر با اعلام  این خبر که تعدادی از جوانان نخبه حوزه انتخابیه‌اش موفق به ایجاد سیستمی در جهت رفع مشکل قطعی مکرر برق شده‌اند در تشریح جزییات آن، گفت: جوانان متخصص فعال در یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان شمالی موفق شده‌اند که یک سیستم خنک‌کننده‌ای را برای تعبیه جهت کاهش میزان برق مصرفی و رفع مشکلات ناشی از قطعی برق برای تجهیزات صنعتی و حوزه سلامت تولید کنند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این سیستم از برق ۲۴ ساعته در اوقات شب استفاده می‌کند و سیستم سرمایشی را در خود ذخیره کرده و در زمان پیک مصرف برق در طول روز که بیشترین میزان برق مصرف می‌شود می‌تواند میزان مصرف برق را تا ۸۰ درصد کاهش داده و مشکلات کنونی را برطرف کند.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این شرکت از آمادگی لازم برای تولید انبوه این دستاورد خود برخوردار است، بنابراین لازم است رویکرد وزارت نیرو نیز به سمت حمایت از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان برود و از ایده جوانان نخبه در جهت رفع مشکل قطعی مکرر برق استفاده کند. /

نظر شما