شناسهٔ خبر: 172239 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جدی در نطق میان دستور:

دولت به داد کمبود آب استان خراسان شمالی برسد

علی جدی نماینده شیروان نماینده مجلس گفت: مگر مردم حتما برای اعتراض باید به خیابان بیایند تا در مرکز توجه دولتمردان قرار بگیرند.

به گزارش «نماینده» علی جدی در نشست علنی امروز( یکشنبه ۱۷مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: کشاورزان و دامپروران جهادگران واقعی جبهه سلامت، امنیت غذایی و تولید کشور هستند که طی سال گذشته به طور بی سابقه ای در تاریخ انقلاب در اثر سیاست های غلط، بی توجهی های عامدانه، بی تدبیری و ناهماهنگی بین وزارتخانه ها و دولت تحت ستم قرار گرفتند و چند دهه زحمات نظام برای توسعه صنعت کشاورزی و دامپروری به یکباره بر باد رفت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضرورت دارد دولت به سرعت پیگیری رفع مشکلات این قشر عظیم زحمتکش را در اولویت قرار دهد تا بخشی از ضررهای این قشر زحمتکش جبران شود که در صورت بی توجهی امنیت سلامت و غذایی کشور دچار مخاطره خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: من به جای همه متولیان راه و ریل کشور طی ۴۳ سال بعد از انقلاب شرمنده مردم استان خراسان شمالی هستم، چون تنها استانی است که یک کیلومتر ریل قطار در حال بهره برداری ندارد، نه یک کیلومتر آزاد راه و تنها ۸۰ کیلومتر بزرگراه از بجنورد به گلستان دارد که  با وجود وعده های متعدد دولت هنوز دو بانده نشده و سالیانه تصادفات زیاد منجر به مرگ هموطنان را به دنبال داشته است، لذا ضروری است وزیر راه و شهرسازی در اسرع وقت عملیات اجرایی راه آهن مشهد- گرگان را شروع کند و بزرگراه بجنورد- گلستان و جاده بین شهری شیروان و اسفراین را تکمیل کند. همچنین جاده ترانزیتی شیروان در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بیش از ۴۰ درصد مردم استان خراسان شمالی مشغول کشاورزی و دامپروری هستند بیشتر کشاورزان با کمبود آب مواجه هستند این در حالی است که بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب های سطحی طی سال از استان خارج می شود و بیش از ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب مرزی طی سال از استان خارج می شود، در حوزه آب آشامیدنی بیش از ۳۰۰ روستا از ۸۰۰ روستای استان دارای تنش آبی هستند؛ قبل از اینکه دیر شود و کاسه صبر مردم استان لبریز شود لازم است وزارت نیرو نسبت به تخصیص حداقل ۶۰ میلیون متر مکعب آب های مرزی برای آب آشامیدنی به حوزه انتخابیه بنده و شروع عملیات اجرایی سد این حوزه انتخابیه با ظرفیت حداقل ۱۲۰ میلیون متر مکعب جهت جلوگیری از خروج بخشی از آب های سطحی استان برای کشاورزی استان اقدام عاجل انجام دهند.

این نماینده مجلس گفت: مگر مردم حتما برای اعتراض باید به خیابان بیایند تا در مرکز توجه دولتمردان قرار بگیرند، مردم شهیدپرور و صبور استان خراسان شمالی با رتبه دوم مشارکت در انتخابات امسال شایسته توجه بیشتری هستند.

جدی اظهار داشت: از دولت می خواهم ضمن اجرای لایحه رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق بازنشستگان و غیره فکری به حال بسیاری از جوانان بیکار کشور و بسیاری از خانم های سرپرست خانوار کشور که هیچگونه درآمدی ندارد کنید، آیا می دانید ظرف یک سال گذشته با وجود بحران کرونا چه بر این قشر ضعیف گذشت؟ همه این نظام از ذیل تا صدر باید برای حل مشکل مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان بسیج شوند، امروز به فکر باشیم که فردا دیر است.

وی گفت: استان خراسان شمالی محل کار آموزی، رزومه سازی مدیران پروازی نیست، این استان نیاز به مدیران جوان، مجرب، دلسوز، انقلابی و مستقر دارد، لذا به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی به دولت تاکید می کنم و هشدار می دهم در انتخاب مدیران استانی استان خراسان شمالی منافع مردم را اولویت اول قرار دهند که هر گونه کوتاهی در این خصوص را در تریبون مجلس فریاد خواهم زد.

این نماینده مجلس بیان کرد: از آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور خواهشمندم حتما افرادی مردمی، دارای سلامت نفس و متخصص، انقلابی و جوان بدون وابستگی به افراد و جریان های سیاسی و اقتصادی به مجلس معرفی کند افرادی که به تجارت، اقتصاد و تولید کشور آشنا باشند اما کاسب و تاجر نباشند و از وزیرانی استفاده کنید که در تصمیمات کلان کشور چرتکه را به نفع منافع فردی نیاندازند.

جدی اظهار داشت: وزیرعلوم با اقدام دانشکده کشاورزی شیروان به عنوان با سابقه ترین مرکز آموزش عالی استان ، ظلم مضاعفی را در حق شیروان و استان خراسان شمالی کرد و شورای انقلاب فرهنگی با عدم تحقیق و صرف بر اساس پیشنهاد جهت دار وزارت علوم و تایید ادغام احساسات مردم شیروان را جریحه دار کرد لذا ضروری است در اسرع وقت نسبت به این ادغام اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس بیان کرد: ارتقاء مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان به دانشکده پرستاری را به مردم شیروان تبریک عرض می کنم و دست مریزاد می گویم به مردم عزیز خراسان شمالی که رتبه دوم مشارکت در انتخابات در کشور را رقم زدند و از همه همشهریان تشکر می کنم که حماسه آفریدید، حال نوبت دولت است که به وظیفه خود در قبال این استان عمل کند و اولین سفر استانی را به خراسان شمالی داشته باشد که مایه امید مردم استان و زمینه تقدیر از این مردم شریف برای دولت فراهم می آید.

نظر شما