شناسهٔ خبر: 170002 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آصفری:

وزارت نیرو حقابه مردم ایران را از کشورهای همسایه بگیرد

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده اراک گفت: سدهایی در مرزهای کشورهای همسایه ایجاد شده که وزارت نیرو نسبت به آن بی اطلاع است، این وزارتخانه برای دریافت حقابه مردم ایران تلاش کند.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در صحن علنی امروز و در جریان بررسی لایحه واگذاری مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب گفت: سدهایی در مرزهای کشورهای همسایه ایجاد شده که وزارت نیرو نسبت به آن خاموش است. باید در راستای دیپلماسی آبی عمل کرد  و وزارت نیرو برای دریافت حقابه مردم ایران تلاش و رایزنی کند.

وی ادامه داد: اموال، تأسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مایملک مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق دارد و برای آنها هزینه شده است. دولت در لایحه‌اش گفته در صورت لزوم می‌تواند اموال را بفروشد و پولش را دریافت کند. قانون اساسی تأکید کرده که تمام درآمد دولت باید به صندوق خزانه دولت برود و هزینه‌کرد آن مهم است.

آصفری اظهار کرد: روستاها و شهرداری‌های زیر دویست هزار نفر با مشکل جدی در زمینه آب مواجه‌اند که برخی روستاها شبکه آب و فاضلابشان پس از حدود چهل سال اصلاح نشده است.

این نماینده بیان کرد: وزارت نیرو باید درآمدها را در جهت آب شهر و روستا خرج کند. نیترات و سختی آب روستاها حتی در اطراف شهرها با مشکل زیادی همراه است. 

انتهای پیام/

نظر شما