شناسهٔ خبر: 169628 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بانکی‌پور مطرح کرد؛

اعطای زمین‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری به خانواده‌ها برای تولد فرزند سوم به بعد

امیر حسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس گفت: در این طرح پیش‌بینی شده به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان متولد می‌شوند، زمین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر داده شود.

به گزارش «نماینده» امیرحسین بانکی‌پور فرد رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی در برنامه چاپ اول شبکه خبر با اشاره به محتوای این طرح  گفت:جامعه ما به فرزند سوم علاقه‌مند است اما متأسفانه الان در هر خانواده ۱.۶ فرزند داریم. در این طرح برای تقویت فرزند سوم، پیش‌بینی شده به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان متولد می‌شوند، زمین ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری داده شود.

وی ادامه داد: این زمین‌ها در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر داده می‌شود و در کلانشهرها نیست. ساکنان کلانشهرها هم برای دریافت این زمین‌ها باید درخواست کنند. زمین‌ها نه با قیمت کارشناسی بلکه با قیمت تمام شده، به صورت اقساطی با دو سال تنفس و ۶ سال قسط اعطا می‌شود که پشتوانه مالی خوبی برای خانواده‌ها و آتیه فرزندان است.

رئیس  کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس در پاسخ به اینکه اعطای زمین با چنین حالتی، آن را به صورت کالای سرمایه‌ای در می‌آورد، اظهار کرد: به هر صورت فعلاً این یک پشتوانه است.بانکی‌پور فرد در بخشی دیگر از گفته‌هایش بیان کرد: وام ۱۵۰ میلیونی مسکن هم در این طرح پیش‌بینی شده است. به علاوه برای هر فرزندی یک سهام یک میلیون تومانی دیده شده که در قانون بودجه ۱۴۰۰ ذکر شده است و تفاوتی میان فرزند اول یا دیگر فرزندان ندارد.

نظر شما