شناسهٔ خبر: 169530 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حدادی:

علیه عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراها فضاسازی می شود

حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد که هیات های نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا بر اساس قانون عمل می کنند و آن چیزی که از رد صلاحیت ها گفته می شود جو سازی است.

به گزارش «نماینده» علی حدادی، با اشاره به انتقاداتی که به رد صلاحیت ها در انتخابات شوراهای شهر و روستا از سوی هیات های نظارت انجام می شود گفت: نکته اصلی این است که هیات های نظارت به هیچ وجه نگاه سیاسی ندارند، در واقع نگاه شان سیاسی نبوده و نیست. آنچه که در ارتباط با بررسی صلاحیت ها اتفاق افتاده است این بوده که هیات های نظارت بر اساس قانون در سطح شهرستان و استان ها وظیفه خود را انجام می دهند و نیازی به امر و نهی کسی نیست که چگونه رفتار شود چرا که قانون چارچوب ها را مشخص کرده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روند کار هیات نظارت ربطی به نگاه سیاسی و جریانی و جناحی ندارد، هیات ها قانون را رعایت می کنند و کارشان را درست انجام می دهند اما متاسفانه علیه هیات نظارت فضاسازی می شود، آن چیزی که از هیات نظارت منعکس می شود واقعیت ندارد.

وی بیان کرد: کوتاهی هایی در هیات های اجرایی انجام شده است، بعضی از هیات های اجرایی برخی داوطلبان را در شرایطی تایید کردند که مراجع چهارگانه آنها را مورد تایید قرار نداده اند، این چنین عملکردی باعث شده است سنگینی کار بر دوش هیات های نظارت قرار بگیرد.

حدادی در ادامه مطرح کرد: در شرایط و ضوابط کاندیداها، هیات های اجرایی و سیستم های فرمانداری ها باید قانون را رعایت می کردند اما برخی از هیات های اجرایی به موقع مدارک و سوء پیشینه را نگرفته اند و این باعث شد مشکلاتی به وجود آید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: هیات های نظارت به وظیفه قانونی خود عمل می کنند و بر اساس مر قانون کار نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا انجام می گیرد./

نظر شما