شناسهٔ خبر: 168760 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شفافیت در قوانین حوزه شهری مانع از تفاسیر گوناگون مجریان قانون می‌شود

حمل و نقل عمومی عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اگر قوانین شفاف باشند راه بر تفاسیر متعدد مجریان قانون از آنها بسته می‌شود از تعیین رقم قابل توجهی در بودجه ۱۴۰۰ برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش«نماینده» اسماعیل حسین زهی در مورد اظهارنظر برخی مدیران حوزه شهری مبنی بر اینکه قوانین مصوب در حوزه شهری ضمانت اجرایی ندارند، گفت: این امر صحیحی است که قوانین باید به گونه‌ای تصویب شوند که در آنها ضمانت اجرایی نیز پیش‌بینی شده باشد که این امر نیز می‌طلبد مجریان قانون در این زمینه پیشنهاداتی را به قانونگذاران ارائه دهند.

تفاسیر متعدد مجریان قانون از قوانین  حوزه شهری مانع از اجرای آنها شده است

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاه پیش می‌آید قوانینی مصوب می‌شوند اما به این دلیل که مجریان قانون برای خود تفاسیر گوناگونی از آنها دارند با موانعی در مسیر اجرا مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر قوانین شفاف باشند به گونه‌ای که راه برای تفاسیر متعدد از آنها بسته شود بهانه ای برای عدم اجرای آنها وجود نخواهد داشت.

روند توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل عدم همکاری دولت کُند پیش می‌رود

حسین‌زهی با اشاره به معضل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت، تاکید کرد: با توجه به اینکه تهران یک ابرشهر بوده و با معضل مهم آلودگی هوا هم مواجه است، طبیعی است که تعداد بیشتری از افراد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، بنابراین باید همگان بتوانند به امکانات این بخش دسترسی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون بیشترین میزان دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در مرکز پایتخت وجود داشته و در برخی مسیرهای نقاط دیگری از این شهر با مشکل دسترسی به این وسایل مواجه هستند، بنابراین نیاز است بر اساس آنچه در قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه پیش‌بینی شده، دولت به شهرداری کمک کند تا با سرعت عمل بیشتری نیاز این بخش را تامین کند، و این در حالی است که به دلیل عدم تامین اعتبارات پیش‌بینی شده در این حوزه کارها به کُندی پیش می‌رود و در پی آن مردم متضرر شده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در تشریح نحوه تخصیص اعتبارات به حوزه حمل و نقل شهری در بودجه 1400، خاطرنشان کرد: در بودجه 1400 رقم قابل توجهی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی و خطوط ریلی مترو در کلانشهرها تعیین شده است تا نیاز مردم در این بخش تامین شود.

نظر شما