شناسهٔ خبر: 156362 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ماهنامه نماینده

«حسن نژاد» در گفت‌وگو با «نماینده»:

مسئولین از تاریخ عبرت بگیرند

حسن نژاد/1 حسن نژاد گفت: علت اصرار برخی برای اجرای سند ۲۰۳۰ این است که تاریخ را مطالعه نکرده‌اند.

«محمد حسن‌نژاد» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی و نمایندۀ مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «نماینده» با اشاره به اجرای سند ۲۰۳۰ در وزارت ارتباطات، اظهار داشت: «حضرت آقا فرمودند: «با تاریخ آشنا شوید. تاریخ درس است؛ از تاریخ بسیار درس‌ها می‌شود آموخت و بسیار تجربه‌ها می‌شود به‌دست آورد». علت اصرار برخی برای اجرای سند ۲۰۳۰ این است که این افراد تاریخ را مطالعه نکرده‌اند.»

وی ادامه داد: «زمانی که ایران و اسلام در دنیا در اوج بود و ابن‌سینا، مولوی، حافظ‌ را داشتیم، مگر سند ۲۰۳۰ وجود داشت! مگر علم را از غرب عاریه می‌کردیم؟»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «آیا غیر از این بود که غرب با الگو گرفتن از علم ما به عصر رنسانس تبدیل شد، کسی که این‌ها را بفهمد و درک کند، هرگز داشته‌های عظیم خود را رها نمی‌کند و به تمدنی که خارجی‌ها آن را ندارند، بچسبد.»

حسن نژاد تصریح کرد: «سند ۲۰۳۰ توسط کسانی دیکته شده که زندگی‌ ماشینی دارند و گویی که برنامه‌نویس برایشان تعیین تکلیف کرده است، برای آنها بنیان خانواده و ... اهمیتی ندارد. در صورتی که این سند با فرهنگ، اعتقادات و باور خانواده‌های ایرانی مغایرت دارد.»

وی با انتقاد از اینکه چرا مسئولین ما از تاریخ عبرت نمی‌گیرند، خاطرنشان کرد: «روزی که بنده در مجلس با CFT مخالفت می‌کردم، خیلی‌ها توهین کردند، چراکه معتقد بودم قصد دارند برنامه‌هایی را به ما تحمیل کنند.»

نمایندۀ مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که سرنوشت کسانی که در آغوش آمریکا رفتند و کسانی که در مقابل زور ایستادند چه شد، گفت: «چرا ما باید به اسنادی که استعماری است و بیگانه آن را برای ما نوشته اهمیت بدهیم!؟»

حسن نژاد تأکید کرد: «فرهنگ ایران یک فرهنگ غنی و کامل است و نیاز به اجرای هیچ سندی ندارد، در فرهنگ ما انسانیت، مهربانی و... آمده است.»

وی با یادآوری اینکه افرادی که تاریخ نمی‌دانند، اعتماد به نفس ندارند، تصریح کرد: «برخی مسئولین ما دچار عارضۀ «غریبه بالاتر بین» شده‌اند و فکر می‌کنند با قبول سند ۲۰۳۰ می‌توانند کشور را توسعه دهند. آنها اگر خودباوری داشته باشند این اتفاقات نمی‌افتاد.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: «روی صحبت من با مشتاقان اجرای سند ۲۰۳۰ است. مگر خانوادۀ من با خانواده شما متفاوت است؟ هر دوی ما ایرانی هستیم، قطعاً چیزی که برای خانوادۀ شما به‌درد نخورَد برای خانوادۀ ایرانی نیز به‌درد نمی‌خورد. هر خانواده فرهنگ خودش را دارد، سابقۀ خودش را دارد، مرام خودش را دارد، روابط اجتماعی خودش را دارد، آن‌وقت من دینم جداست، کتابم جداست، تاریخم جداست، سرزمینم جداست، چرا باید نسخۀ آمریکایی را برای فرهنگم بپیچم؟ که چه شود!؟»

حسن‌نژاد مشتاقان اجرای سند ۲۰۳۰ را به افرادی بی‌دانش تشبیه کرد و گفت: «متأسفانه در همۀ زمینه‌ها چنین افرادی هستند که سند بیگانه را بر اسناد بالادستی خودمان برتر می‌بینند.»

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در برخورد با اجرای سند ۲۰۳۰، گفت: «مجلس ناظر است و نمی‌تواند حکم قضایی صادر کند و این یک خلأیی است که باید هر چه سریع‌تر حل شود.»

نظر شما