شناسهٔ خبر: 154949 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

ساماندهی، مدیریت و اولویت بندی کمک های ارسالی از نیازهای سیلزدگان است

نمایشگاه در قدس امام جمعه شهرستان قدس در بازدید از مناطق سیلزده لرستان گفت: اگر به دستورات مقام معظم رهبری (مدظله) در ارتباط با منابع طبیعی و محیط زیست توجه می شد، این همه مشکلات و خسارات ها بوجود نمی آمد.

به گزارش «نماینده»، امام جمعه شهرستان قدس به همراه شهردار، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از روحانیون شهرستان جهت بررسی مشکلات و نیازهای مردم آسیب دیده از سیل در استان لرستان حضور یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس، پس از دیدار و گفت و گو با امام جمعه شهرستان پلدختر از بخش معمولان بازدید کردند.

امام جمعه شهرستان قدس در بازدید از مناطق سیلزده، اظهار داشت: به دنبال حادثه تلخ سیل در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر و شهر معمولان به اتفاق مسئولین و روحانیون شهرستان قدس با هدف کسب آشنایی بیشتر با منطقه و نیازهای مردم آسیب دیده حضور یافتیم تا بتوانیم نیاز های موجود در منطقه را بررسی کرده تا خدماتی که می توان ارائه داد را ارزیابی کنیم.

وی افزود: لازم میدانم که از نیروهای جهادی سپاه، بسیج و طلاب که از ابتدای امر تا کنون در این بیست و چند روز به صورت شبانه روز در این منطقه حضور داشتند، تشکر و خداقوت عرض کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار گفت: مردم و مسئولان شهرستان قدس در این مدت به بهترین وجه کمک ها را جمع آوری و برای سیل زدگان ارسال کردند و مردم شهرستان پلدختر و معمولان نیز به جهت کمک های دریافتی اظهار رضایت می کنند و از لطف و همراهی مردم و افرادی که در این منطقه کمک کار آنها بودند کمال قدردانی را دارند و روحیه شکر گذاری و خدمتگذاری در مردم در شهرستان پل دختر و معمولان بسیار قابل توجه و مثال زدنی است.

وی بیان کرد: مسئله مهم ساماندهی بهتر و مدیریت کمک های ارسالی و اولویت بندی، نیاز های سیل زدگان است که باید به این موضوع توجه شود و هم اکنون تخلیه و گل روبی منازل انجام شده و خیابان ها پاکسازی شده است و خیلی ها به خانه هایشان آسیب رسیده و سیل آن را شسته و از بین برده است و در چادرها زندگی می کنند و اولویت اول ساخت و بازسازی منازل می باشد و تجهیز منازل به لوازم خانگی است که از دست داده اند.

امام جمعه گفت: خوشبختانه در منطقه پل دختر تلفات انسانی بسیار کم بوده است و با پیشگیری ها و هدایتگری های انجام شده اتفاق ناگواری از حیث تلفات جانی نیفتاده است و تعداد کشته شدگان به نسبت این هجمه سیل و آب گرفتگی زیاد نبوده است. نکنه دیگر پیشگیری از این نوع حوادث است و باید این گونه حوادث و این حجم، شتاب و عمق آب عبرتی باشد برای مسئولان در کشور که به مسیر رودخانه ها و زمین هایی که نباید واگذار شود توجه داشته باشند و جلوی تصرف آنها گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار تصریح کرد: به نظر می رسد اگر دستورات این چندساله مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص منابع طبیعی و آبخیز داری و توجه دادن های ایشان به محیط زیست و مسائل آبی مورد توجه مسئولان قرار می گرفت، این گونه اتفاقات را شاید شاهد نبودیم و حالا هم این رحمت الهی همراه با حکمت های فراوانی بوده است که یکی از آن حکمت ها این است که جلوی مسائل سنگین تری در آینده گرفته شود.

نظر شما