شناسهٔ خبر: 154949 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس خبر

ساماندهی، مدیریت و اولویت بندی کمک های ارسالی از نیازهای سیلزدگان است

نمایشگاه در قدس امام جمعه شهرستان قدس در بازدید از مناطق سیلزده لرستان گفت: اگر به دستورات مقام معظم رهبری (مدظله) در ارتباط با منابع طبیعی و محیط زیست توجه می شد، این همه مشکلات و خسارات ها بوجود نمی آمد.

به گزارش «نماینده»، امام جمعه شهرستان قدس به همراه شهردار، معاون فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از روحانیون شهرستان جهت بررسی مشکلات و نیازهای مردم آسیب دیده از سیل در استان لرستان حضور یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس، پس از دیدار و گفت و گو با امام جمعه شهرستان پلدختر از بخش معمولان بازدید کردند.

امام جمعه شهرستان قدس در بازدید از مناطق سیلزده، اظهار داشت: به دنبال حادثه تلخ سیل در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر و شهر معمولان به اتفاق مسئولین و روحانیون شهرستان قدس با هدف کسب آشنایی بیشتر با منطقه و نیازهای مردم آسیب دیده حضور یافتیم تا بتوانیم نیاز های موجود در منطقه را بررسی کرده تا خدماتی که می توان ارائه داد را ارزیابی کنیم.

وی افزود: لازم میدانم که از نیروهای جهادی سپاه، بسیج و طلاب که از ابتدای امر تا کنون در این بیست و چند روز به صورت شبانه روز در این منطقه حضور داشتند، تشکر و خداقوت عرض کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار گفت: مردم و مسئولان شهرستان قدس در این مدت به بهترین وجه کمک ها را جمع آوری و برای سیل زدگان ارسال کردند و مردم شهرستان پلدختر و معمولان نیز به جهت کمک های دریافتی اظهار رضایت می کنند و از لطف و همراهی مردم و افرادی که در این منطقه کمک کار آنها بودند کمال قدردانی را دارند و روحیه شکر گذاری و خدمتگذاری در مردم در شهرستان پل دختر و معمولان بسیار قابل توجه و مثال زدنی است.

وی بیان کرد: مسئله مهم ساماندهی بهتر و مدیریت کمک های ارسالی و اولویت بندی، نیاز های سیل زدگان است که باید به این موضوع توجه شود و هم اکنون تخلیه و گل روبی منازل انجام شده و خیابان ها پاکسازی شده است و خیلی ها به خانه هایشان آسیب رسیده و سیل آن را شسته و از بین برده است و در چادرها زندگی می کنند و اولویت اول ساخت و بازسازی منازل می باشد و تجهیز منازل به لوازم خانگی است که از دست داده اند.

امام جمعه گفت: خوشبختانه در منطقه پل دختر تلفات انسانی بسیار کم بوده است و با پیشگیری ها و هدایتگری های انجام شده اتفاق ناگواری از حیث تلفات جانی نیفتاده است و تعداد کشته شدگان به نسبت این هجمه سیل و آب گرفتگی زیاد نبوده است. نکنه دیگر پیشگیری از این نوع حوادث است و باید این گونه حوادث و این حجم، شتاب و عمق آب عبرتی باشد برای مسئولان در کشور که به مسیر رودخانه ها و زمین هایی که نباید واگذار شود توجه داشته باشند و جلوی تصرف آنها گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار تصریح کرد: به نظر می رسد اگر دستورات این چندساله مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص منابع طبیعی و آبخیز داری و توجه دادن های ایشان به محیط زیست و مسائل آبی مورد توجه مسئولان قرار می گرفت، این گونه اتفاقات را شاید شاهد نبودیم و حالا هم این رحمت الهی همراه با حکمت های فراوانی بوده است که یکی از آن حکمت ها این است که جلوی مسائل سنگین تری در آینده گرفته شود.