شناسهٔ خبر: 139875 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد

نماینده اصلاح طلب مجلس:

۲۰ تا ٢٥ نفر از اعضای فراکسیون امید به بیطرف رای ندادند

علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید تصریح کرد: حدود ٢٠ تا ٢٥ نفر از فراکسیون امید به صورت شخصی به آقای بیطرف رای ندادند.

به گزارش«نماینده»، علیرضا رحیمی"عضو فراکسیون امید" در پاسخ به این سوال «در عدم رای اعتماد بیطرف ضعف فراکسیون امید چقدر موثر بود؟»، گفت:فراکسیون امید نگاه مثبتی به بیطرف داشت و رای‌آوری ایشان را بالای ٥٥ درصد می‌دانست. به همین دلیل هم تلاش موثر و جدی برای یارگیری و رای جمع کردن برای ایشان خارج از فراکسیون اتفاق نیفتاد.

*دفاع بیطرف در مجلس خوب نبود

وی اضافه کرد: عارف هم متاثر از فضای فراکسیون از رای‌آوری بیطرف اطمینان داشت و تصور این بود که نیاز به تلاش بیشتر و گسترده نیست. البته دفاع خود آقای بیطرف هم می‌توانست موثر باشد که دفاع خوبی نبود.

نماینده اصلاح طلب مجلس  درباره ادعاء یک فعال اصلاح طلب مبنی بر اینکه"بیطرف به خاطر نه گفتن به چهار نماینده رای نیاورده است، اظهارداشت:به هر حال برخی نمایندگان جلسات بیرون از مجلس را با وزرا برگزار کردند و فراکسیون‌های مختلف مثلا فراکسیون زاگرس‌نشینان، فراکسیون مستقلین و حتی فراکسیون‌های غیرسیاسی جلسات مختلفی با وزرا داشتند و وزرا هم بی‌میل نبودند که در این جلسات بیرون مجلس با نمایندکان شرکت کنند. البته بعضی از وزرا مثل آقای شریعتمداری اصلا حاضر نشدند در این جلسات حاضر شوند. به هر حال این قبیل جلسات بیرونی خارج از پروتکل مجلس هستند.

رحیمی درباره اینکه آیا فکر می‌کنید آن چهار نماینده در عدم رای اعتماد بیطرف واقعا موثر بودند؟، پاسخ داد: نفرات خیر. اما فراکسیون‌ها مهم بودند و ترکیبی که در آن جلسه میدان آرژانتین حاضر بودند ترکیب تاثیرگذاری در فراکسیون‌های غیرسیاسی هستند.

نماینده اصلاح طلب مجلس در عین حال تصریح کرد: حدود ٢٠ تا ٢٥ نفر از فراکسیون امید به صورت شخصی به آقای بیطرف رای ندادند.

نظر شما