شناسهٔ خبر: 139726 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بررسی وزرای پیشنهادی در بهارستان به پایان رسید/ روحانی: یک تیم۱۷ نفره هماهنگ معرفی کردم

مجلس-وزرای پیشنهادی بررسی وزرای پیشنهادی در بهارستان به پایان رسید.

به گزارش «نماینده» جلسه رای اعتماد به کلیات برنامه کابینه دوازدهم  و وزرای پیشنهادی از صبح سه شنبه، ۲۴ مرداد ماه در مجلس در دو شیفت صبح و بعد از ظهر آغاز شد. در روز نخست بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و آذری جهرمی وزیر پیشنهادی اطالاعات نظرات موافق و مخالف نمایندگان را شنیدند و سپس برنامه های خود را ارائه دادند. در ادامه روز بعد چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر نمایندگان مجلس برنامه های وزاری پیشنهادی چون علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات، کرباسیان وزیر پیشنهادی اقتصاد، محمد جواد ظریف وزیر پیشنهادی امورخارجه، قاضی زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کرده و در ادامه هر یک از وزرا برنامه های خود را بیان کردند. روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه  نیز برنامه وزرایی چون حجتی وزیر پیشنهادی کشاورزی، حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی و آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری تنها در نوبت صبح مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت. در ادامه روز شنبه ۲۷ مردادماه آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، رحمانی وزیر پیشنهادی کشور و زنگنه وزیر پیشنهادی نفت در د و نوبت صبح و بعدازظهر به ارائه برنامه های خود پرداختند و نمایندگان نیز نظارت موافق و مخالف خود را اعلام کردند. روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه ابتدا برنامه وزاریی چون بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو و سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه های خود را مطرح کردند و در نهایت فرآیند بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت به اتمام رسید.

ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۲۹ مرداد رئیس جمهور در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم گفت: بسیار سپاسگزارم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیئت رئیسه و به ویژه ریاست مجلس که در طول این پنج روز کاری که برخی از روزها هم صبح و هم بعد از ظهر مشغول کار بودند. مردم هم خوشبختانه توجه ویژه ای به مذاکرات مجلس داشتند.

وی افزود: ما شاهد یک کار حرفه ای از مجلس در این دوره بودیم، مجلس همیشه اصول قانونی و اخلاقی را مورد مراعات قرار می دهد و این بار بیشتر این را رعایت کرد، همه نمایندگان مخالف و موافق کاری کارشناسانه و طبق اعتقاد و عقیده و مستندات و اطلاعاتی که داشتند بود. جز این از مجلس شورای اسلامی توقعی نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی این ملت رشید و بزرگ را بردوش گرفتند، همه ما می دانیم شرایط کشور ما آسان نیست هم نمایندگان مطلع هستند و هم ما در دولت اطلاع داریم که راه صاف و ساده ای پیش روی ما نیست. در شرایط امروز دنیا برای اروپا و آسیا و آفریقا هم مسیر حکمرانی ساده و هموار نیست چه برسد به ما در این منطقه پر آشوب با مشکلاتی که از گذشته برای همه ما باقی مانده است.

رئیس‌جمهور گفت: در طول این پنج روز شما نکات فراوانی را بیان کردید و من موفق نبودم که همه را بشنوم ولی خلاصه گزارش را خواندم و دیدم. به نظر من، آنها که مخالف و یا موافق بودند، نقص‌ها و اشکالاتی را بیان کردند و پیشنهاداتی ارائه دادند، از آنها ممنون هستیم، چرا که به دولت کمک کردند.

روحانی افزود: برنامه‌ای که دولت به مجلس می‌دهد، در مجلس بررسی می‌شود. نمایندگان به عنوان مخالف صحبت می‌کنند، نقد می‌کنند و ما باید نقد نمایندگان را مورد توجه قرار دهیم و اگر برنامه ما نقص و اشکالی دارد، آن اشکال را تصحیح کنیم.

وی تصریح کرد: وزرا برنامه‌ای را خدمت مجلس ارائه می‌دهند و شما آن را نقد می‌کنید. بسیاری از نقدهای شما،   نقدهای واردی است و باید آن برنامه تصحیح شود.

به ۷ وزیر رای دهید تا کارمان را زودتر شروع کنیم

رئیس‌جمهور افزود: این بار که انشاءالله با رأی شما وزرا، هر ۱۷ وزیر رأی می‌آورند، ما کارمان را زودتر شروع می‌کنیم. من نمی‌خواهم بگویم وزیری که معرفی شده، بی‌نقص است؛ هیچ‌کدام از ما بی‌نقص نیستیم. همه ما نقاط قوت و ضعف داریم، اما همه تلاشم را به کار گرفتم، حرف‌های بسیاری را به جان خریدم و گوش کردم، با فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس هم مشورت کردیم، بهترین‌هایی که توانستیم انتخاب کنیم، همین وزرایی است که به مجلس عرضه کردیم.

روحانی ادامه داد: اگر برای هر وزارتخانه‌ای فردی بهتر، صالح‌تر و توانمندتر پیدا می‌کردم، تردید به خودم راه نمی‌دادم. هیچ‌گاه بر مبنای اینکه این فرد با من رفاقت قبلی داشته و یا در چهار سال دولت گذشته چگونه با هم رفتار کردیم یا اینکه از چه جناحی و یا حزبی است، برای من مطرح نبوده است. دولت دوازدهم به اصول، اصلاح و اعتدال اهتمام خواهد ورزید؛ ما بهتر از این افراد پیدا نکرده‌ایم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امید ما این است که هر چه سریعتر کار را شروع کنیم. یک وزیر اگر بخواهد شروع به کار نکند، ناچار رئیس‌جمهور باید یک سرپرست بگذارد، دومرتبه فرد جدید به مجلس معرفی شود و سه تا پنج ماه کار به تأخیر می‌افتد. مجموعه مصالح را کنار هم بگذاریم، شاید اولویت ما سرعت کار باشد.

توصیه رهبری به شروع بکار زودتر دولت

وی افزود: برای اولین بار بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز عید فطر امسال تأکید کردند که هر چه سریعتر دولت تشکیل شود و قبل از اینکه نماز آغاز شود، ایشان به من گفتند دولت کی تشکیل می‌شود و تذکر دادند دولت زودتر تشکیل شود و شروع به کار کند.

روحانی با طرح این سؤال که تأکید رهبری در تشکیل دولت برای چیست؟ گفت: ما برنامه سنگینی پیش‌رو داریم، کشور را باید متحول کنیم. گرچه در مسئله اشتغال توفیق نسبی داشتیم، اما گام‌های بلندی باید برداریم. قبل از دولت یازدهم آمار اشتغال صفر بود و همه این بار به دوش دولت یازدهم افتاد.

رئیس‌جمهور افزود: اینکه در یک سال بیش از ۶۰۰ هزار نفر اشتغال خالص داشته باشیم و اشتغال ناخالص بالای ۸۰۰ هزار نفر باشد، اما هنوز با توجه به برنامه ششم عقب هستیم.

اولویت دولت جدید اشتغال است

وی تأکید کرد: من به تک‌تک وزرای دولت یازدهم تأکید کرده بودم که یکی از اولویت‌های ما اشتغال است و شما باید کاری کنید که علاوه بر میزان اشتغال، فرصت اشتغال بیشتری را به وجود بیاورید.

وی با اشاره به راه‌های افزایش اشتغال گفت: راهی جز امنیت، آزادی، آرامش نیست که برنامه دولت دوازدهم نیز بر همین مبناست. مگر می‌شود پیشرفت و توسعه را به وجود آورد اما آرامش و امنیت نباشد.

قفل تحریم شکسته شده

روحانی افزود: در گذشته یک در قفل شده ای به نام تحریم جلوی ما بود و حالا این قفل شکسته و در باز شده است. بعضی ها می خواهند همان جای اول بایستند. ما باید از جایی که ایستاده‌ایم، حرکت و تلاشی انجام دهیم، راه باز است، همه باید به صحنه بیاییم و تلاش کنیم و اینجا دیگر ۲۴ میلیون، ۱۶ میلیون و این جناح و آن جناح نداریم؛ همه باید به میدان بیاییم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آیا اشتغال جز از طریق سرمایه و فناوری امکانپذیر است؟ ما باید سرمایه بیاوریم، سرمایه داخلی و خارجی، باید فناوری بیاوریم، نمی‌توانیم بر مبنای فناوری گذشته حرکت کنیم. نمی‌توانیم تنها بر فناوری داخلی حرکت کنیم.

وی با اشاره به صنعت خودروسازی کشور گفت: یکی از صنعت‌هایی که در آن خیلی کار کردیم، خودرو است. شما توانستید با خودروی خودتان بازار صادراتی را به دست آورید؟ توانستید بازار آسیا، اروپا و شرق و غرب را به دست بیاورید؛ فناوری تغییر می‌کند و دیگر کسی آن ماشین را نمی‌خرد. مگر می‌شود روی یک تکنولوژی بایستیم؟ اگر پیشرفت نکنیم نمی‌توانیم بازار صادراتی داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم، گفت: نمی‌توانیم به درآمد نفت متکی باشیم، باید صادرات اقلام داشته باشیم. مگر می‌شود بدون تکنولوژی با دنیا رقابت کنیم؟ ما در جاده‌ای راه نمی‌رویم که تنها باشیم بلکه در میدان رقابت حرکت می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما امروز هم سرمایه و تکنولوژی می‌خواهیم گفت: ما برای نفت و گاز حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه می‌خواهیم. اگر می‌خواهیم اشتغال درست کنیم، فناوری می‌خواهیم. ما در فضای مجازی فناوری می‌خواهیم.

حراست از نهال نوپای برجام؛ وظیفه ظریف

وی ادامه داد: هیچ کشوری با انزوا پیشرفت نکرده است لذا یکی از بزرگترین وظایف وزارت خارجه ما در این دوره فعالیت اقتصادی است.

رئیس‌جمهور افزود: بزرگترین وظیفه ظریف این است که کنار برجام بایستد نگذارد آمریکا و دشمنان ایران موفق شوند؛ این را ما می‌گوییم قهرمان مبارزه در برابر استکبار. وزارت خارجه بزرگترین مأموریتش، حراست از نهال نوپای برجام است، باید روبروی آمریکایی که در برابر منافع ملی ایران حرکت می‌کند، بایستد و از شوخی بعضی‌ها نترسد. بعضی‌ها به جملاتی عادت دارند. ‌ دومین وظیفه وزارت خارجه که شاید در این مقطع مهمترین وظیفه باشد، بخش اقتصادی است. باید وزارت خارجه راه را باز کند و سرمایه خارجی و فناوری خارجی را به کشور بیاورد.

روحانی تصریح کرد: امروز وقتی زمان آزمون و خطا نیست، باید از تجربه‌های جهانی استفاده کنیم و کشور را به حرکت دربیاوریم. وزارت خارجه باید سرمایه‌گذاری خارجی را تسهیل کند و همه وزارتخانه های صنعتی باید موانع سرمایه‌گذاری در داخل را بردارند. یکی از اهداف تیم دولت دوازدهم این بوده است که بتوانند به همدیگر کمک کنند و هم‌افزایی داشته باشند.

یک تیم هماهنگ ۷ نفره معرفی کردم

وی تأکید کرد: من دنبال این نبودم ۱۷ تا وزرای ناهماهنگ معرفی کنم، من به دنبال یک تیم ۱۸ نفره هیأت وزیران هماهنگ هستم. در ورزش اگر یک تیم ورزشی ناهماهنگ را به میدان بفرستیم، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. برای همین می‌گویم ای کاش به کل وزرا یکجا رأی داده می‌شد، برای اینکه یک تیم ۱۷ نفره کنار هم باشیم. ممکن است یک فردی نقصی داشته باشد، اما کار تیمی و هماهنگی خیلی مهم است. اینها باید در کنار هم باشند.

زنگنه اسمش برند است

رئیس‌جمهور افزود: من چرا اصرار داشتم آقای زنگنه بیاید وزیر نفت شود، البته خودش پیشنهاد دیگری داشت و جوانی را انتخاب کرده بود که وزیر نفت شود و گفت به عنوان مشاور کنار او می‌ایستم. پیشنهادش برای من وسوسه‌انگیز بود، اما بعد از آنکه فکر کردم، گفتم آقای زنگنه، من صد میلیارد دلار سرمایه خارجی می‌خواهم، این جوان می‌تواند بیاورد؟ او به تردید افتاد. گفتم وزیری می‌خواهم که اسمش برند باشد برای جذب سرمایه.

روحانی تأکید کرد: برخی از وزرای ما اسامی‌شان در دنیا برند است. دکتر ظریف امروز در دنیای سیاست یک چهره جذاب است و همه افتخار می‌کنند که با او صحبت کنند و این برای حیثیت و کشور ما مهم است.

دافاع از آخوندی

وی ادامه داد: من آقای آخوندی را می خواهم که اگر خواستیم هواپیما بخریم، هر روز نیاید بگوید از کدام منبع و پول کجاست. من وزیری می‌خواهم که بگوید من هواپیما می‌خرم، قرارداد بزرگ می‌بندم و دنیا هم به او اعتماد می‌کند. درست است دنیا به ملت ایران و دولت یازدهم و دوازدهم اعتماد می‌کند، اما وزیر نیز در جایگاه خودش نقش بسیار مهم و ارزشمند دارد.

دفاع از ربیعی

رئیس‌جمهور افزود: وزیر می‌تواند با نقش خودش، سرمایه خارجی را جذب کند. من یک وزیری می‌خواهم که در دل کار بزرگ شده باشد. آقای ربیعی در دل کارگر رشد پیدا کرده است. امروز آقای ربیعی حرف می‌زند، پذیرفته شده است؛ در کار و کارگری مهم است یک فردی باشد که کارگران به او اعتماد داشته باشند.

روحانی در مورد تفکیک لایحه وزارتخانه‌ها نیز گفت: وقتی مجلس تصمیم بگیرد، ما وزرای جدید را به شما معرفی می‌کنیم. بعضی نماینده‌ها دنبال یک ماده اضافه بودند که وزارت تعاون و کار نیز از یکدیگر جدا شود. وظیفه ما لایحه بود و شما هر چه مصلحت کشور است، انجام دهید و من خودم به شخصه فکر می‌کنم این وزارتخانه‌ها سنگین است مانند وزارت صمت. هر چند که آقای شریعتمداری تجربه دارد و به تمام استان‌های مختلف رفته است و تمام پروژه‌ها را بررسی کرده است و همه کشور را خوب می‌شناسد اما وزارتخانه بزرگی است و باید با معاونین قوی جبران شود.

دفاع از شریعتمداری

وی افزود: من با شریعتمداری صحبت کردم که یک چهره معروف و به نامی بیاید و شستا را بر عهده بگیرد و سیاست‌های کلی را هم این را به ما می‌گوید که الگوهای اقتصادی را سریعتر باید بیاوریم به بازار و بفروشیم. وزارتخانه‌ها باید از بنگاهداری که هیچ تناسبی با تخصص آنها ندارد، رهایی یابند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزارت رفاه باید هماهنگی خوبی با وزارت بهداشت داشته باشد، گفت: به این دلیل است که ما اصرار کردیم این وزیر بیاید به خاطر مسئولیت سنگینی که باید بر دوش بگیرد.

ی افزود:  ما ۱۷ حکم را آماده کردیم و امیدواریم شما به همه آنها رای دهید اما برای هر وزیری پیوست حکم آماده کردیم مواردی عام برای همه وزراست مثل مسئله حقوق شهروندی که باید وزیر رعایت کنند. شفافیت، مبارزه با فساد، استفاده از اقلیت ها، محیط زیست و اشتغال زنان و جوانان برای همه وزرا عام است.

دفاع از جهرمی

روحانی گفت: من نسبت به وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات باید بگویم این اولین تجربه ماست، علت اینکه گفتم آقای جهرمی این مسئولیت را بپذیرد این است که از ارتباطات مهم تر امروز فن آوری اطلاعات و فضای مجازی است. همیشه برخی فکر می کردند بین امنیت و آزادی سازگاری نیست می گویند اگر امنیت می خواهیم باید آزادی را قربانی کنیم تا این قربانی نشود دعای ما مستجاب نمی شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما این را قبول نداریم، قبول نداریم که آزادی را به خاطر امنیت و امنیت را به خاطر آزادی ذبح کنیم. ما آزادی و امنیت مسئولانه را می خواهیم. امنیت ما تنها با تفنگ و اسلحه نیست بلکه با حضور و مشارکت اجتماعی است البته ما سلاح هم می خواهیم و دنبال آن خواهیم بود.

روحانی گفت: این حرف نسبت به آقای جهرمی ناحق است که گفته شود آزادی را به مسلخ می برد. اصرار من برای آمدن وی این بود که ما در این بخش مسائل پیچیده ای داریم و باید کسی بیاید که مسائل مختلف را بداند. اگر کسی باشد که مسائل امنیتی را نداند خیلی زود گیرش می اندازند. جوان بیاوریم می گویند همه پلکان ها را طی نکرده، جوان تر بیاوریم می گویند چرا همه پلکان ها را طی نکرده است.

دفاع از علوی

رئیس قوه ادامه داد: آقای علوی را خواستم تا در وزارت اطلاعات کار کند چون آزادی را پای درخت امنیت  قربانی نمی کند. من وزیر اطلاعاتی می خواهم که مردم از اسم وزیر اطلاعات نترسند فقط کسانی که ضد منافع ملی هستند از وزارت اطلاعات بترسند نه منتقدان. البته در این چهارسال وزیر اطلاعات به کسی کاری نداشت با او کار داشتند. وزارت اطلاعات در برخی بخش ها خیلی موفق بود و در برخی بخش ها نیمه موفق بود که شرط ما با آقای علوی این بوده که این بخش ها فعال شوند در بخش مبارزه با تروریسم و ضد جاسوسی خیلی خوب عمل کردند.

دفاع از حجتی

وی گفت: آقای حجتی در وزارت جهاد کار بزرگی انجام داد، در سال ۹۴ اگر وزارت کشاورزی نبود ممکن بود رشد ما منفی شود، وزارت جهاد کشاورزی و نیرو امروز باید همه تلاش خود را به کار بگیرند اول برای آب بعد برای محیط زیست و سپس برای امنیت غذایی؛ چون ما این موارد را با هم می خواهیم.

روحانی افزود: مردم باید از میوه و محصولات کشاورزی به راحتی استفاده کنند، آقای حجتی یکی از وزرایی است که در کار خود بسیار متخصص است. بزگترین کشاورز دنیا را کنار آقای حجتی قرار دهید شک ندارم که وی جلوتر است. معلوم است رشد مواد غذایی ما در محصولات کشاورزی و دام چگونه است. فردی است که مهارت و تجربه کافی دارد و همه به وی اطمینان دارند.

رئیس جمهور ادامه داد: آقای حجتی وزیری است که مورد اعتماد همه است و همه جناح ها قبولش دارند. یکی از پاک ترین وزرای ما آقای حجتی است یک چیزهایی را از من اجازه می گیرد که من تعجب می کنم.

دفاع از قاضی زاده هاشمی

روحانی با اشاره به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: طرح تحول سلامت بار بزرگی بود که توسط آقای قاضی زاده هاشمی برداشته شد، نمی خواهم بگوید این طرح ایراداتی ندارد و یا نمی خواهم بگویم کاری که ما انجام دادیم با قیمت کمتر انجام می شود یا نه اما جمعیت سالانه اضافه می شود هنر این است که وزیر از منابع محدود بتواند هنرمندانه استفاده کند تا در زمینه بهداشت و درمان بار مردم کمتر و با کیفیت بیشتر باشد.

دفاع از آوایی

وی درباره وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: آقای آوایی فردی صادق است ما انتظار چندانی از وی نداریم، حقوق بشر، حقوق شهروندی و مسائل مربوط به تعزیرات را سامان دهد و روابط بین قوا را تقویت کند تا بار ما به مقصد برسد.

دفاع از امیرحاتمی

روحانی با اشاره به وزیر پیشنهادی دفاع عنوان کرد: از امیر حاتمی می خواهم وحدت سپاه و ارتش را تقویت کند، با حضور شما در وزارت دفاع باید خیال همه سپاهیان راحت باشد.

وی افزود: باید فن آوری های روزی که برای تکمیل و به روز کردن سلاح هایمان نیاز داریم را تهیه کنید. ما امروز در شرایط منطقه به این مسئله نیاز داریم. باید صنعت دفاعی تا جای امکان به مردم واگذار شود.

دفاع از رحمانی فضلی

رئیس جمهور دباره وزیر کشور گفت: شایسته سالاری باید جای جناح بنشیند هرکس شایسته سالار، دلسوز و معتدل است در همه جناح ها از سوی وزیر کشور مورد استفاده قرار گیرد. وزیر کشور رئیس شورای امنیت کشور است که باید با دادگستری، ارتش، نیروی انتظامی، طوایف و ... کار کند که آقای رحمانی فضلی به خوبی تجربه این کار را دارد. ما از نمایندگان رای قاطع می خواهیم. آقای رحمانی فضلی تجربه دو انتخابات را دارند. امیدواریم نمایندگان اعتماد کنند و به همه رای دهند.

دفاع از صالحی

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود در دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بناست دیگران دخالت کنند، بگویید که دیگر وظیفه ما نیست و دولت کنار برود و آن ها هر کاری می خواهند بکنند. در ۱۰ جا مجوز صادر می شود، سپس فلانی می رود در جایی می گوید که یک آقایی شکایت کرده؛ از قبل شاکی مشخص است و بعد می آیند درب را قفل می کنند. قفل کردن آسان است؛ یک کلید پیدا و قفل ها را باز کنید.

روحانی ادامه داد: امیدواریم با حضور آقای صالحی، شاهد نشاط هنرمندان باشیم چراکه نشاط هنرمندان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

دفاع از کرباسیان

وی در ادامه در دفاع از وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آقای کرباسیان در بخش هایی از اقتصاد از قبل فعال بودند. بخش های مختلف این وزارتخانه از سرمایه گذاری خارجی گرفته تا مالیات و خصوصی سازی و سهام عدالت برعهده ایشان است و توانمندی این کار را هم دارند.

دفاع از بیطرف

رئیس جمهور در ادامه در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: آقای بیطرف یکی از چهره ها و شخصیت هایی است که می تواند این بار را بر دوش بگیرد؛ افراد دیگری هم مطرح بودند اما من در بین همه آن ها دیدم که آقای بیطرف توانمندتر است و تجربه بیشتری هم دارد. حالا ممکن است شما بگویید در فلان نقطه هم ایرادی وجود دارد؛ بله؛ ممکن است ایرادی هم وجود داشته باشد اما آقای بیطرف در این حوزه توانمند، متخصص و باتجربه است.

روحانی ادامه داد: مسئله آب برای ما اهمیت دارد، البته برق هم اینچنین است. امیدوارم نمایندگان با رای قاطعی که به آقای بیطرف می دهند، به زودی شاهد تحولی در زمینه وزارت نیرو باشیم؛ گرچه وزیر قبلی هم بسیار پرتلاش بود و اقدامات ارزشمندی را انجام داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: آنچه وظیفه ما بود، انجام دادیم. ما طبق قانون وظیفه داشتیم که تحقیق و افرادی را به عنوان وزیر انتخاب کنیم و حالا امروز این وظیفه شماست که با توجه به تحقیقات و اظهارات مخالفین و موافقین، تصمیم لازم را بگیرید.

رئیس جمهور ادامه داد: خواهشی از شما نمایندگان دارم و آن اینکه هرکسی را که شایسته و مفید برای کشور می بینید، انتخاب کنید. شما نماینده مردم هستید و مردم شما را انتخاب کردند. خداوند ناظر و گواه بر اعمال ماست و به هر آنچه که تشخیص وجدانی شرعی شما نسبت به وزراست، عمل کنید. مردم ما خوشحال می شوند که دولت زودتر کار خود را آغاز کند.

در ادامه صحبت های رئیس جمهور قرار است در جلسه امروز صلاحیت وزرای پیشنهادی نیرو و ورزش بررسی شود

نظر شما