شناسهٔ خبر: 139561 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عارف در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی: می‌شد انتخاب‌های بهتری داشته باشیم

محمدرضا عارف/* رئیس فراکسیون امید در موافقت کلیات برنامه ها و خط مشی کابینه پیشنهادی دوره دوازدهم، گفت: البته انتخاب های بهتری هم می توانست انجام شود، به ویژه اینکه انتظار داشتیم وزیر زن هم در بین وزرای پیشنهادی باشد.

به گزارش «نماینده»، محمد رضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در موافقت کلیات برنامه ها و خط مشی کابینه پیشنهادی دوره دوازدهم با اشاره به همسویی در ترکیب کابینه معرفی شده اظهار داشت: البته انتخاب های بهتری هم می توانست انجام شود، به ویژه اینکه انتظار داشتیم وزیر زن هم در بین وزرای پیشنهادی باشد.

وی در ادامه مردمی کردن فرهنگ و هنر را از جمله نکات مثبت دولت خواند و گفت: در سیاست خارجی جهت گیری دولت، تعامل سازنده با دنیا بوده و در این دوره جهت گیری باید به سمت توسعه روابط با همسایگان به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه سیاست داخلی دولت باید در جهت اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی گام های بهتری بردارد، همچنین اگر مبارزه با فساد اعتقاد داریم باید در جهت انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گام برداریم.

عارف با تاکید بر لزوم کاهش تصدی گری دولت خواستار احترم به حقوق فردی شهروندان و کاهش مداخلات غیرضروری از سوی دولت شد.

وی با بیان اینکه چهره های موفق دولت یازدهم در این کابینه هم وجود دارد، در عین حال درباره معرفی نشدن وزیر علوم همراه با سایر وزارتخانه ها اظهار داشت: اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید وزیر علوم معرفی نشده یک اشکال است و امیدواریم در اول مهرماه دانشگاه ها وزیر داشته با شند.

 نماینده مردم تهران همچنین با تاکید بر لزوم زمینه سازی و برنامه ریزی برای برنامه ریزی سالانه ۶۵ میلیارد دلار در کشور گفت: محوریت منافع ملی در تصمیم گیری ها یکی از نکات مورد تاکید دولت است و نقطه قوت آن به شمار می رود.

عارف در پایان با تاکید مجدد بر لزوم به کارگیری زنان در دولت خاطرنشان کرد: در جلسات فراکسیون امید هم وزرای پیشنهادی بر این مسئله تاکید کرده اند.

نظر شما