شناسهٔ خبر: 139558 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

پشت پرده منتفی شدن وزارت نهاوندیان و مولاوردی

کریمی قدوسی43 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه نهاوندیان را می خواستند بعنوان وزیر پیشنهادی معرفی کنند، گفت: من بعنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد، گفتم که آقای نهاوندیان گرین کارت آمریکا دارد .

به گزارش «نماینده»، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور برخی افراد ۲ تابعیتی و دارای گرین کارت در ادارات دولتی و در سطح معاونین وزرا و رده های  مهم دولت و ریاست جمهوری گفت: ما در تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد به اسامی ۸۰ نفر از این مسئولان و مدیران رسیدیم که یا ۲ تابعیتی هستند یا گرین کارت دارند.

وی افزود: حسن روحانی رئیس جمهور تصمیم داشت تا برخی از این افراد را بعنوان وزیر به مجلس معرفی کند اما با تلاش های صورت گرفته، موضوع منتفی شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بعنوان مثال گفت:  آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور را می خواستند بعنوان وزیر پیشنهادی معرفی کنند. من بعنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد، گفتم که آقای نهاوندیان گرین کارت آمریکا دارد.

کریمی قدوسی افزود: آقایان می خواستند قلب اقتصاد کشور را به دست این فرد بدهند.  

وی با اشاره به ماجرای مطرح شدن مولاوردی برای وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش برخی بر این بود که مولاوردی وزیر آموزش و پرورش معرفی شود. اسناد این افراد مشخص است که اینها چه کسانی هستند.

نماینده مشهد در مجلس با اشاره به انتصاب معصومه ابتکار به سمت معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: ۱۷ کمیته برای اجرای سند ۲۰۳۰ تشکیل داده تا اساس فرهنگ ایران زیر سوال برود.

کریمی قدوسی تصریح کرد: اگر این حقایق را نگوییم وقتی چشم باز کنیم می بینیم که همه کابینه ۲ شناسنامه و ۲ پاسپور دارند یکی ایرانی و دیگر آمریکایی.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همسر یکی از وزرای پیشنهادی خارجی است، گفت: همچنین می بینیم که یکی بچه اش آمریکایی و دیگری انگلیسی است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه تنها یک یا ۲ مورد نیستند که وضعیت شان اینگونه است، افزود: این حرف زدنها برایم خیلی هزینه دارد. من خیلی بهتر از دیگران راه عافیت طلبی را بلدم اما تا کنون سر سفره یک سرمایه دار ننشستم و از هیچ فردی در ایام انتخابات پول نگرفتم اگر گرفتم باشم هر کسی حق دارد علنا افشا کند.

نظر شما