شناسهٔ خبر: 132771 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایران و کره‌شمالی در جبهه واحد علیه آمریکا ایستادگی می‌کنند

بروجردی/2 رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: ایران و کره‌شمالی در جبهه واحدی علیه دخالت‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار «کانگ سام هیون» سفیر کره‌شمالی در تهران، با اشاره به روابط خوب دو کشور، گفت: گسترش مناسبات و همکاری‌های ایران و کره‌شمالی در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه به‌ ویژه در عرصه پارلمانی به نفع دو ملت است که می‌بایست مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و کره‌شمالی با توجه به علاقمندی دو کشور، از توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره‌شمالی، تصریح کرد: سفر متقابل مقامات دو کشور و مذاکره و گفت‌وگو در مسائل دوجانبه، در برداشتن گام‌های جدید برای تقویت روابط فی‌مابین از اهمیت و تأثیر فراوانی برخوردار است.

بروجردی گفت: ایران و کره‌شمالی در جبهه واحدی علیه دخالت‌ها و زورگویی‌های آمریکا و متحدانش به سر می‌برند و در مقابل انواع فشارها و تحریم‌ها که از سوی غرب بر دو کشور تحمیل شده است، مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

بروجردی در پایان این دیدار نسبت به تحکیم و تقویت ارتباطات دو کشور اظهار امیدواری کرد.

همچنین «کانگ سام هیون» سفیر کره‌شمالی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی‌ کشوری به توسعه مناسبات با ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: کره‌شمالی و ایران از توانمندی‌های فراوانی برخوردارند که می‌بایست از آنها در جهت تقویت و توسعه روابط فی‌مابین استفاده کنند.

وی افزود: توسعه مناسبات با ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی مورد توجه و اهتمام ویژه کره‌شمالی قرار دارد.

سفیر کره‌شمالی در تهران تأکید کرد: آمریکا منشأ بی‌ثباتی و ناامنی در مناطق مختلف جهان است و کره‌شمالی از مواضع ایران در ضدیت با زورگویی و مداخلات امپریالیستی آمریکا حمایت می‌کند.

«کانگ سام هیون» گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور را خواستار شد.

نظر شما