شناسهٔ خبر: 132707 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

اختیار پلمپ پلاسکو در دست وزارت کار بود/ مجلس و دستگاه قضا به پرونده پلاسکو ورود کنند

تقی پور/1 سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص کسانی که به دنبال سیاسی کاری در حادثه پلاسکو هستند اظهار داشت: سیاسی‌کاری در حادثه پلاسکو در واقع فرار رو به جلو کسانی است که نمی‌توانند پاسخگوی مسئولیت خود باشند و سعی دارند تا با غبارآلود کردن فضا از روشن شدن حقیقت موضوع برای مردم جلوگیری کنند.

به گزارش «نماینده»، رضا تقی‌پور عضو شورای شهر تهران در خصوص کسانی که به دنبال سیاسی کاری در حادثه پلاسکو هستند اظهار داشت: ما قبلا مفصل درباره مدیریت یکپارچه شهری صحبت کردیم و اینکه اختیاراتی که در اختیار شهردار و شورای شهر نیست باید در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد؛ اما در حال حاضر هر نهادی در مدیریت شهری هر مسئولیتی دارد باید پاسخگوی کار خود باشد.

وی افزود: شهرداری در بحث پایان کار، بحث صدور مجوز و کنترل ساخت به وظیفه خود عمل می‌کند ولی در مورد نحوه استفاده از اماکن کارگاهی وزارت کار مسئول است و اختیار پلمپ این امکان هم به دست وزارت کار است.

عضو شورای شهر تهران گفت: سیاسی‌کاری در حادثه پلاسکو در واقع فرار رو به جلو کسانی است که نمی‌توانند پاسخگوی مسئولیت خود باشند و سعی دارند تا با غبارآلود کردن فضا از روشن شدن حقیقت موضوع برای مردم جلوگیری کنند.

تقی‌پور گفت: مردم قطعا با هوشنمدی مسائل را دنبال می‌کنند و مهم تر اینکه در شورا تصویب شد کمیته‌ حقوقی تشکیل شود و وظایف و ماموریت‌ها را دوباره مرور کند.

وی ادامه داد: مجلس و دستگاه قضایی هم باید وارد این پرونده شوند تا اگر از مسئولی یا وزارت‌خانه‌ای قصوری سرزده باشد مورد بررسی قرارگیرد و اقدامات لازم انجام شود.

عضو شورای شهر تهران در خصوص پیشنهاد حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت گفت: این یک بحثی است که اجباری در آن نیست ولی برای جلوگیری از ایجاد ناهماهنگی لازم به نظر می‌رسد.

تقی‌پور تصریح کرد: الان شهرداری و مدیریت شهری مطالبات زیادی در حوزه‌های مختلف مالی، قانونی و حقوقی از دولت دارد که عدم ارتباط مناسب این دو نهاد باعث شده تا مشکلات بیشتر شود و موارد کمتر پیگیری شود.

نظر شما