شناسهٔ خبر: 129389 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازخوانی/

آشتیانی: طرح ما خروج بسیج از دانشگاه‌ها بود/ اجرای طرحی که بوی خیانت می‌داد

دانش آشتیانی2 با تورق خاطرات «دانش آشتیانی»، فردی که پیش از این از طرف رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت به مجلس معرفی شده، به طرح وی برای خروج بسیج از دانشگاه‌ها و آموزش عالی برمی‌خوریم؛ طرحی که به اعتقاد عده‌ای خیانت بزرگ به دانشگاه‌ها بود.

به گزارش «نماینده» «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» فردی که با معرفی‌ وی برای سکانداری وزارت علوم  واکنش‌های نمایندگان و دانشجویان را برانگیخت.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور معرفی دانش‌آشتیانی برای وزارت علوم را این چنین عنوان کرد که «گویی قرار نیست برای وزارت علوم فردی بی‌حاشیه معرفی شود».

در همین رابطه رجوع به کتاب «تاریخ شفاهی آموزش عالی ایران» که بر اساس انگیزه و پیگیری مصطفی معین (وزیر اسبق علوم) و زیر نظر هادی‌ خانیکی، احمدرضا داوری و فریدون رحیم‌زاده نوشته شده، به خاطرات دانش ‌آشتیانی برمی‌خوریم که بازخوانی آن برای آشنایی بیشتر با آراء، افکار و مواضع وی در رابطه با مدیریت دانشگاه‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

وی در این کتاب درخصوص طرحی که برای بسیج در دانشگاه‌ها درنظر داشته است می‌گوید: «طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت، برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقمند می‌رسانیم»

دانش آشتیانی همچنین از تبعات حضور بسیج در دانشگاه‌ها می‌گوید: «آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه‌ها را یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای هاشمی هم تقریبا نظر ما را داشت. از جلسه که بیرون آمدیم دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید».

سوالی که وجود دارد این است که حضور بسیج در دانشگاه‌ها چه تبعاتی برای اینان خواهد داشت که برای خروج این نهاد دانشجویی از سطح دانشگاه ها تلاش می‌کردند.

نظر شما