شناسهٔ خبر: 128955 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیا شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به «مادر» خود پشت خواهد کرد؟

احزاب بدعهدی آمریکا در اجرای برجام،روایت خنثی کردن یک عملیات تروریستی و آرایش‌های جدید حزبی و انتخاباتی احزاب،اهمّ عناوین این گزارش است.

به گزارش «نماینده»، فضای سیاسی حاکم بر هفته گذشته داغ‌تر از هفته‌های قبل بود و تب گرم انتخابات نه ماه مانده به انتخابات مهم‌ترین عامل این حرارت است. در این هفته بررسی فیش‌های نجومی، بدعهدی آمریکا در اجرای برجام، روایت خنثی کردن یک عملیات تروریستی و آرایش‌های جدید حزبی و انتخاباتی احزاب، اهم عناوین خبری را شامل می‌شوند.

**فیش‌های نجومی در ایستگاه مجلس/دولت و قوه قضائیه با ۴۰۰ مدیر متخلف چه خواهد کرد؟

*محمودرضا امینی: علت‌العلل اشرافی‌گری دور شدن از فرهنگ انقلابی‌گری است/برای حل معضل حقوق‌های نجومی عزمی وجود ندارد

مدیرعامل خبرگزاری موج، نویسنده کتاب مدیران اشرافی با بیان اینکه برای حل برای حل معضل حقوق‌های نجومی عزمی وجود ندارد، گفت:مسئولی که از امکانات بیت‌المال استفاده شخصی می‌کند نمی‌تواند با حقوق‌های نجومی مقابله کند.

وی تاکید کرد:سازمان بازرسی و دادستانی باید نسبت به فسادهای منتسب به فریدون ورود کند و روحانی نیز مانند شهردار و رئیس شورای شهر نامه‌ای به قوه قضائیه در این زمینه بنویسد.

*آیت‌الله جنتی:هنوز برخی فیش‌های نجومی علنی نشده است/رهبری فتنه‌ جدید را در نطفه خاموش کردند

آیت‌الله جنتی از دیدار اخیر خود با رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در این دیدار از اقدام اخیر ایشان که برای جلوگیری از برپا شدن آتش فتنه بوده است، تشکر کردم چراکه ایشان با بینش مطلوب سیاسی خود فتنه را در نطفه خفه کردند؛ امیدواریم سایه ایشان تا ظهور امام زمان(عج) بر کشور باشد.

آیت‌الله جنتی حیف و میل بیت‌المال را یکی از فسادهای مشکل‌ساز جامعه دانست وگ فت: فیش‌های نجومی یکی از آفت‌های جامعه است که امیدواریم خداوند به عاملان معرفی و شناسایی این فیش‌ها اجر دهد و اکنون بخشی از این فیش‌های نجومی علنی نشده و پشت پرده مانده است در حالی که مسئولان برخوردهای لازم را انجام نداده اما باید پشت پرده را آشکار و با متخلفان برخوردهای لازم را می‌کردند.

*آیت‌الله مجتهد شبستری: دولت در برخورد با ۴۰۰ مدیر نجومی نباید تعلل کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دولت در برخورد با ۴۰۰ مدیر نجومی نباید تعلل کند، گفت: قوه قضائیه باید به این موضوع که مطالبه مردم و رهبری است ورود و با آن برخورد کند.

*حسین قربان‌زاده:قوه قضائیه برای ۴۰۰ مدیر متخلف پرونده تشکیل دهد

دبیرکل جمعیت عدالت و پیشرفت با تأکید بر اینکه قوه قضائیه برای ۴۰۰ مدیر متخلف پرونده تشکیل دهد، گفت: سخنگوی دولت و معاون اول رئیس جمهور تمایل داشتند که پرونده حقوق‌های نجومی هرچه زودتر جمع شود.

آیت‌الله مصباح یزدی:برجام الگویی برای تضعیف تفکر امام در مقابل آمریکا بود

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه برجام الگویی برای تضعیف تفکر امام در مقابل آمریکا بود، گفت:عده‌ای در زمان جنگ معتقد بودند آداب دیپلماسی باید در برابر دشمن هم رعایت شود.

*حجت‌الاسلام تقوی:دولت باید در قبال بدعهدی‌های آمریکا اقدامی عملیاتی کند

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه دولت باید در قبال بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اقدامی عملیاتی کند، گفت: طبق برجام اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد، ایران می‌تواند به گذشته برگردد و دولت باید آمریکا را برای این بدعهدی‌ها متنبه کند.

*مهرعلیزاده:با آمریکا به خاطر بدعهدی‌هایش در سطح بین‌الملل برخورد خواهد شد

معاون دولت اصلاحات با بیان اینکه همه چیز حتی احتمال برگشت به عقب در فرایند اجرای برجام توسط ایران محتمل است، گفت: اگر آمریکا در قبال تعهداتش به بدعهدی ادامه دهد، در طرح بین‌المللی با این کشور برخورد خواهد شد.

*مجلس خبرگان خواستار اتخاذ موضع محکم دولت علیه بدعهدی آمریکا شد

مجلس خبرگان رهبری طی بیانیه‌ای خواستار اتخاذ موضع محکم از سوی دولت و دست‌اندرکاران سیاست خارجی علیه بدعهدی آمریکا بوده و نسبت به هر نوع مذاکره با این دولت در مسائل دیگر هشدار جدی داد.

**روایت خنثی کردن یک عملیات تروریستی

*سرلشکر رضایی:داعش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران داشت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چندی پیش یک تیم تروریستی داعش وارد کشور شده‌ بود گفت: این گروهک سه ماه پیش قصد عملیات انتحاری در دانشگاه تهران داشتند که از سوی نیروهای امنیتی و سپاه این مجموعه متلاشی شد.

*ذوالفقاری:عملیات انتحاری در نماز جمعه جزء برنامه‌های گروه‌های تروریستی در سال ۹۴ بوده است

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه ایجاد ناامنی در نماز جمعه یکی از برنامه‌های گروه‌های تروریستی در اواخر سال ۹۴ بوده است، گفت: صحبت‌های بنده به هیچ عنوان در مقابل سخنان سرلشکر رضایی نبود و سخنان او احتمالا ناظر به همان موارد قبلی است.

**تنور انتخابات؛ هر روز گرم‌تر از دیروز

کنگره جبهه پایداری برگزار شد و ۱۷ عضو اصلی آن در اولین مجمع عمومی انتخاب شدند

کنگره جبهه پایداری انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام صدیقی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست، انتخابات شورای مرکزی این حزب برگزار و حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری گزارشی از عملکرد این تشکل سیاسی ارائه می‌کند.

اولین مجمع عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی  ۱۷ عضو اصلی با رأی مجمع عمومی به شرح ذیل انتخاب شدند.  

۱ ـ مرتضی آقاتهرانی ۲ ـ صادق محصولی ۳ ـ محمد سلیمانی ۴ ـ نصرالله پژمان‌فر ۵ ـ فاطمه آلیا ۶ ـ ناصر سقای‌بی‌ریا ۷ ـ قاسم روانبخش ۸ ـ امیرحسین قاضی‌زاده ۹ ـ میثم نیلی ۱۰‌ـ میرهاشم موسوی ۱۱ ـ علی خضریان ۱۲ ـ علیرضا عسگریان ۱۳ ـ غلامحسین رضوانی ۱۴ ـ علی نادری ۱۵ ـ زهره لاجوردی ۱۶ ـ مجید متقی‌فر ۱۷ ـ مجید دوستعلی

همچنین پنج عضو علی‌البدل این جبهه به شرح زیر انتخاب شدند:

۱- زهرا سجادی ۲- مصطفی قاسمی‌پور ۳- سیدجواد ابطحی ۴- هادی قیومی ۵- علی عبدی

*بیانیه پایانی گنگره جبهه پایداری عدالت اجتماعی از سوی جریان نوکیسه و اشرافیت جدید مورد بی مهری قرار گرفت

در بیانیه جبهه پایداری آمده است: دشمن در صدد است تا انتخابات ۹۶ را به صحنه صرفا سیاسی با محوریت برجام‌ها تبدیل کند و سیر آن در جهت گزینش عملکرد واقعی مسئولان نباشد و مردم در مورد عملکرد ۴ سال گذشته دولت سوالی نکنند.

*هفتمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد

هفتمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه صبح ۸ مهر ۹۵ در سالن اجلاس سران بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

این نشست فصلی آقایان مرتضی بانک، رئیس هیئت اجرایی و محمد واعظی معاون سیاسی، مسعود سلطانی فر رئیس ستاد انتخابات شوراهای شهر حزب در پنل صبح و آقایان اکبر ترکان عضو شورای راهبردی حزب و همچنین روسای کانون و کمیته‌ها در پنل بعد ازظهر سخنرانی کردند و در انتها با سخنرانی محمد باقر نوبخت دبیر کل محترم حزب اعتدال و توسعه این نشست به کار خود ادامه داد.

*محمود واعظی:گفتمان اعتدال به صورت تئوریزه در چند کلمه معنا کلمه نشده/برنامه‌ریزی برای انتخابات ۹۶ در نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه در هفتمین نشست فصلی این حزب از برنامه‌ریزی برای انتخابات خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم در این جلسه بتوانیم برای انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برنامه ریزی کنیم.

*راه‌چمنی:شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نباید ستاد انتخاباتی باشد/ باید در انتخابات احزاب محور باشند نه اشخاص

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید سیاست‌گذاری کند نه اینکه برگزارکننده و ستاد انتخابات باشد.

وی با تاکید براینکه کار اجرایی انتخابات برعهده احزاب باشد نه شورای سیاست‌گذاری گفت: ما معتقدیم اگر بنا است که شورایی سیاست‌گذاری کند باید حتی این شورا نیز توسط خود احزاب اصلاح‌طلب انتخاب و  اداره شود.

*جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان با ترکیب جدید برگزار شد

جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان با ترکیب جدید برگزار شد و مصطفی معین، محمد سلامتی و ابوالقاسم سرحدی‌زاده به عنوان اعضای جدید شورای عالی اصلاح‌طلبان انتخاب شدند.

*عارف به عنوان رئیس و تاجرنیا نائب رئیس موقت شورای عالی اصلاح‌طلبان انتخاب شدند

جلسه عالی شورای اصلاح‌طلبان برگزار و عارف به عنوان رئیس موقت و تاجرنیا به عنوان نائب رئیس موقت این شورا انتخاب شد.

همچنین انتخاب هیأت رئیسه دائم شورای عالی اصلاح‌طلبان نیز به جلسه بعدی این شورا موکول شد.

*سجادی:ظرفیت کاندیداتوری برای اصولگرایان از ۳۰ نفر بیشتر است/ پیشنهاد جبهه پیروان وحدت اصولگرایان با محوریت روحانیت است

سخنگوی جبهه پیروان رهبری با اعلام خبر دیدار این تشکل با جامعه روحانیت مبارز گفت: پیشنهاد جبهه پیروان وحدت اصولگرایان با محوریت روحانیت و دعوت اصولگرایان از سوی جامعه روحانیت بود که مورد قبول جامعه روحانیت مبارز قرار گرفت.

*محسن رضایی:انتخابات رقابتی به نفع ماست ولی نباید صحنه را دو قطبی کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دو جناح و سه جناح اگر رقابت کنند خوب است و به نفع نظام است و انتخابات رقابتی به نفع ماست ولی نباید صحنه را دو قطبی کنند.

*محمدرضا باهنر:رایزنی‌ها برای انتخاب نامزد اصولگرایان آغاز شده است/ اصلاح طلبان از ما در مورد حمایت از روحانی ناامیدند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه قطعاً روحانی کاندیدای اصولگرایان نیست گفت: رایزنی‌ها برای انتخاب کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ آغاز شده و دامنه بررسی‌ها وسیع است.

*جبهه یاران با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیدار کرد

جمعی از اعضای جبهه یاران و برخی دیگر از طیف‌های اصولگرا با آیت‌الله موحدی‌کرمانی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

در این دیدار ضمن تبیین ضرورت وحدت و ائتلاف جریان اصولگرایی بر لزوم همگرایی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر نیز تاکید شده است.

*نبوی رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی شد

شورای عالی جبهه ایستادگی با حضور اعضای حقیقی و حقوقی خود تشکیل جلسه داد و سیداحمد نبوی به عنوان رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی انتخاب شد.

رحمان قلی‌زاده:شورای عالی اصلاح نشود، در جلسات شرکت نمی‌کنیم

دبیر کل مجمع دانش‌آموختگان ایرانی اسلامی درباره شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جمع‌بندی بحث ما در شورای مرکزی مجمع دانش‌آموختگان این است که اگر شورای سیاست‌گذاری تحت این عنوان یا عنوان دیگر بخواهد فعالیت کند مجمع در جلسات شرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد:اگر قرار باشد همچون گذشته شورای هماهنگی جایگاهی در شورای سیاست‌گذاری نداشته باشد و اصلاحات را صورت ندهد، در جلسات شرکت نخواهیم کرد چرا که «مادر» شورای سیاست‌گذاری، شورای هماهنگی بوده است.

نظر شما