شناسهٔ خبر: 128949 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پاسخ احزاب اصلاح طلب داده شد/ عارف: اختلاف سلیقه داریم

محمدرضا عارف/2 رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورد برخی اختلاف نظرها در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز اظهار داشت: این اختلاف سلیقه را داریم و هنوز هم دو یا سه حزب این نظر را دارند که امیدواریم ان شاءالله این مساله حل شود و ما شاهد انسجام و وحدت کامل باشیم.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا عارف با اشاره به این که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم برای انتخابات شوراها و هم برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه دارد، افزود: مهم ترین راهبرد ما در شورای عالی سیاست گذاری، حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انسجام کامل در داخل حانواده اصلاحات است.
رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مورد نامزد این شورا برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در انتخابات قطعا یک کاندیدا خواهیم داشت و همه از آن حمایت می کنیم که ان شاءالله این موضوع در شورای عالی سیاست گذاری مطرح می شود.

عارف در مورد برخی اختلاف نظرها در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز اظهار داشت: اختلاف نظر امری طبیعی است، در این راستا جمع بندی چند حزب در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان این بود که تشکیل شورای عالی باعث تقویت احزاب نشده و نگران بودند اگر این مسیر ادامه یابد باعث تضعیف احزاب شود.

وی اضافه کرد: اکثریت این نظر را قبول ندارند و اعتقادشان این است که تشکیل شورای هماهنگی و وحدتی که در داخل جبهه اصلاحات ایجاد شده، تقویت احزاب همسو را ایجاد می کند.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: این اختلاف سلیقه را داریم و هنوز هم دو یا سه حزب این نظر را دارند که امیدواریم ان شاءالله این مساله حل شود و ما شاهد انسجام و وحدت کامل باشیم.

به گزراش «نماینده»، پیش از این جمعی از احزاب اصلاح‌طلب متشکل از مجمع نیروهای خط امام (ره) - حزب اعتماد ملی- حزب مردم‌سالاری- حزب اراده ملت ایران- مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی- انجمن اسلامی مهندسان ایران- حزب وحدت و همکاری ملی با انتشار بیانیه‌ای ماموریت شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی را پایان یافته دانستند و تاکید کردند که انسجام اصلاح‌طلبان صرفاً از طریق احزاب خواهد بود.

همچنین مصطفی کواکبیان"دبیرکل حزب مردم‌سالاری و عضو ارشد فراکسیون اقلیت مجلس(امید)، لب به انتقاد از سازوکار انتخاباتی جریان متبوعش در آوردگاه انتخابات سال ۹۶ گشود و ضمن انتقاد از استمرار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، اظهار کرد: معتقدیم کار این شورا به پایان رسیده است. شورایعالی عالی سیاستگذاری برای انتخابات مجلس دهم بود و حال که انتخابات مجلس دهم تمام شده باید یک فکر جدید برای انتخابات سال بعد کرد.

پس از این اظهارت بود که سهیلا جلودارزاده"عضو حزب اصلاح طلب کار و نماینده اصلاح طلب مجلس" نسبت به اظهارات مطرح شده از سوی همفکر خود در جریان اصلاحات(کواکبیان) واکنش شدید نشان داد و گفت که:انتقادات کواکبیان از شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان «کُشتی‌ سیاسی» است

نظر شما