شناسهٔ خبر: 126832 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

حبیبی: هیات نظارت بر برجام فعال‌تر عمل کند

نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گفت: آمریکایی ها هر بد عهدی را که می توانستند در قضیه برجام صورت داده اند و انتظار ما این است که هیات نظارت راجع به انجام تعهدات طرفین فعال عمل کند.

به گزارش «نماینده»، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش با اشاره به حوادث دو شب گذشته در ترکیه و کودتای ناکام صورت گرفته در این کشور، ناامنی و بی ثباتی در ترکیه را به ضرر منطقه غرب آسیا دانست.

حبیبی ضمن برشمردن برخی اشتباهات استراتژیک رجب طیب اردوغان و هیئت حاکمه کنونی ترکیه طی چند سال اخیر به خصوص در حمایت و تقویت گروه های تروریستی در منطقه و داعش افزود: علی رغم این، موضع حزب موتلفه اسلامی به رسمیت شناختن حکومت مردمسالار و قانونی در ترکیه است و ما اقدامات کودتاگران را محکوم می کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور مردم ترکیه در خیابان ها و میادین در دفاع از دولت اردوغان، بانیان اصلی نا امنی و بی ثباتی در منطقه غرب آسیا را قدرت های فرامنطقه‌ای به خصوص آمریکا دانست که از طریق ایادی منطقه ای شان مثل رژیم صهیونیستی و برخی سران مرتجع عرب به دنبال بی ثبات کردن منطقه هستند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر حضور برخی از هموطنانمان در ترکیه و دانشجویان، بازرگانان و سایر شهروندان که به این کشور مسافرت کرده اند، از مسئولان کشورمان خواست تا زمینه تامین امنیت کامل هموطنانمان را فراهم کنند.

حبیبی در ادامه ضمن ابراز تاسف از حمله تروریستی با کامیون مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در شهر نیس فرانسه همزمان با سالروز جشن ملی فرانسویان افزود: برخورد دوگانه دولت فرانسه با تروریسم عامل اصلی این اتفاقات است. وی با بیان اینکه اگر پاریس میزبان گروه تروریستی منافقین که دستشان به خون هزاران شهید قربانی ترور آلوده است، نشود مطمئنا از لوث وجود سایر گروه های تروریستی نیز پاک می شود.

حبیبی ضمن محکوم کردن کامل عملیات تروریستی در نیس فرانسه به سران دولت فرانسه و سایر دولت‌های حامی تروریسم هشدار داد که حمایت شما نتایج بسیار وخیم تری برای مردم کشورهایتان خواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به سالگرد امضای توافقنامه برجام بیان داشت: جدول زمان‌بندی انجام تعهدات طرفین و نوع تعهدات از همان ابتدا توازن و تناسب نداشت و بارها به دولت و به خصوص مذاکره کنندگان تذکر داده شد. یک سال از برجام گذشته و جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود عمل کرده و بخش هایی از فعالیت های هسته ای خود را تعطیل نموده اما تحریم ها همچنان باقی است و طرف غربی و به خصوص آمریکایی ها به انحای مختلف در مراودات اقتصادی و مالی ما مداخله می نمایند. هنوز همان مشکلات پیش از برجام برای ما باقی است.

وی ضمن برشمردن تعهدات انجام شده توسط جمهوری اسلامی در توافق برجام گفت: آمریکایی ها هر بد عهدی را که می توانستند در قضیه برجام صورت داده اند و انتظار ما این است که هیات نظارت راجع به انجام تعهدات طرفین فعال عمل کند.

حبیبی علاوه بر مشکلات تحریم ها، برخی از کاستی های ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی در کشور را نیز یکی از عوامل فشارهای وارده بر تولید کنندگان و مردم دانست و از دولت خواست با اهتمام به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی این ضعف مدیریتی را در فرصت باقی مانده با تدبیر حل کنند.

وی وابسته کردن همه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها را یک ادعای نادرست دولت فعلی دانست و منشاء چنین ادعایی را در رقابت ها و لجاجت های سیاسی تلقی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری نشست هیئت رئیسه کمیته دائمی «آی کپ» اتحادیه احزاب سیاسی آسیا به دعوت حزب موتلفه اسلامی و دیدار این هیئت با برخی از مسئولان کشورمان افزود: با پیگیری ها و تلاشهای حزب موتلفه اسلامی انشاء الله سال آینده جمهوری اسلامی ایران میزبان نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی خواهد بود.

وی افزود: حضور بیش از ۳۵۰ حزب در این اتحادیه فرصت مناسبی برای تقویت ارتباطات مدنی بین المللی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

حبیبی بیان داشت: راجع به برگزاری اجلاس مجمع عمومی اتحادیه احزاب آسیایی با حضور مسئولان ۳۵۰ حزب آسیایی در سال ۲۰۱۸ میلادی در تهران نیز رایزنی هایی با مقامات جمهوری اسلامی توسط معاونت بین الملل حزب موتلفه اسلامی در دست طراحی، پیگیری و اقدام است.

انتهای پیام/

نظر شما