شناسهٔ خبر: 126728 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دفاع عضو فراکسیون امید از طرح استیضاح ربیعی؛

وکیلی: وزیر کار تغییر نکند از ابزار استیضاح استفاده می‌کنیم

وکیلی.jpg عضو هیات رئیسه فراکسیون امید تاکید کرد: اگر دولت به هردلیلی در تغییر وزیر کار عذرداشته باشد ما مجبور هستیم از ابزار استیضاح بهره ببریم.

به گزارش «نماینده» محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس و عضو هیات رئیسه فراکسیون امید طی بیانیه‌ای به دفاع از نامه ۶۰ امضایی برای طرح استیضاح وزیر کار پرداخت و تاکید کرد: با مردم عهد بسته ایم که برسرحقوقشان با هیچکس عهد اخوت نبندیم.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی   

نکاتی درخصوص جنجال طرح استیضاح دوست خوبم جناب ربیعی

۱- به نظرم تنهاترین رئیس جمهور ومظلوم ترین دولت درتاریخ جمهوری إسلامی اقای روحانی ودولت یازدهم میباشد دلائل این ادعارا بزودی درقالب یک سرمقاله تشریح خواهم کرد.

۲- به عقیده من اصلاح طلبان واعتدالیون راهی جزحمایت  از روحانی و در٩٦ حق انتخاب دیگری ندارند.

۳-تغییر درون کابینه به یک مطالبه عموم تبدیل شده بی اعتنای به این مطالبه و تاخیر در آن هزینه معنوی دولت را بالا می برد گرچه نقش مدیران حداقلی ونوعا انتخاب های بعدی بهتر از قبلی نیست ولی تغییروتزریق نفس جدید تسکین بخش است.              

۴- بنده و دوستانمان درفراکسیون بخصوص هیات رئیسه به شهادت بحث های صورت گرفته درخصوص ضرورت تغییرمتفق القول هستیم.

۵- همه إذعان داریم که تغییر به هدف کمک به دولت و تقویت آن و کاستن از مظلومیت و تنهایی روحانی است آنچنانکه معتقدیم ترجیحا این مطالبه باید توسط خود دولت صورت پذیرد. اما در اولویت مصادیق اختلاف داریم.

۶-بنده بنابه دلائل ومستندات موجود معتقدم جناب ربیعی دوست چندساله ام باید اولین باشد.

۷- آنچه تاکنون بنده اظهار داشته ام همین بوده و اینکه اگر دولت بنا به هردلیل در پاسخ به این مطالبه عذرداشته باشد ما بعنوان علاقمندان وحامیان روحانی مجبورهستیم از ابزار استیضاح  بهره ببریم برهمین اساس به دلیل محدودیت زمان اصل  ایده را حقیر با هسته اولیه که حدود ٦٠ نفر از نمایندگان هم نظر می باشند نهائی کردیم ولی بر اساس اصول فوق معلق به اقدام دولت کرده ایم.

۸- واکنش سراسیمه برخی همکاران  و افتادن درتله برنامه ریزی شده برخی رسانه های محدود که  به دستور مصاحبه  یکسویه می گیرند و بدون محابا و به شکل غیرحرفه ای از صحبت همکاران عزیز و خیراندیش تیترجعلی و دلخواه انتخاب کردند و تلاش نمودند وحدت فراکسیونی را قربانی جلوگیری از بیان حقایق در این موضوع خاص نمایند؛ موجب تعجب وسواستفاده رقیبان گردید.

۹- حقیراصل این حرکت را به هدف تقویت دولت و بالابردن ضریب موفقیت روحانی  در٩٦ شروع  کرده ام  ولی ترجیح این است  که  توسط خود دولت انجام  پذیرد و حتی الإمکان ما درمجلس شروع کننده نباشیم ضمن اینکه   با مردم عهد بسته ایم که برسرحقوقشان با هیچکس عهد اخوت نبندیم، اگر احقاق حقوق مردم درگرو حمایت  از وزیر خاصی  باشد  باکمال میل این کار را خواهیم کرد و اگر مشروط به تغییرش، سر بالا میگیرم وبدون ترس ازجنجال ها وغوغاسالاری های فرصت طلبان وظیفه خو در انطباق سوگند انجام می دهیم.

محمدعلی وکیلی
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران»

نظر شما