شناسهٔ خبر: 123958 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تحقق اقتصاد مقاوتی نیازمند خروج از فضای سیاسی است

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه واقع‌بینی آقایان ظریف،سیف و صالحی نتیجه حضور آنها در عرصه عمل است گفت: سیاسی‌ترین موضع دولت را خود رئیس‌جمهور می‌گیرند و تحقق اقتصاد مقاوتی نیازمند خروج از فضای سیاسی است.

به گزارش «نماینده»، رضا روستاآزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران، با انتقاد از نبود نگاه اجرایی به اقتصاد مقاومتی در دولت اظهار داشت: علاوه بر ورود قریب الوقوع خودروی شورلت آمریکایی به کشور، اخیراً فرانسه نیز تعدادی رادار در حوزه راه و شهرسازی به ایران وارد کرده‌اند و این در حالی است که پیشرفته‌تر از آن رادارها در داخل کشور و توسط نیروهای مسلح و دانشگاه شریف تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام اقتصاد مقاومتی زحمت دارد و هرکسی حاضر به تحمل این زحمت نیست، گفت: بسیج نیروهای داخلی و ایجاد ارتباط بین آنها کاری سخت است و کسی که قصد انجام چنین بسیجی را دارد باید از فضای سیاسی بیرون آمده و عزمش را جزم کند.

روستاآزاد افزود: استفاده از کالای خارجی زحمتی ندارد و به راحتی پول نفت را داده و کالا وارد کشور می‌شود در صورتی که تولید همان محصول در داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تحمل زحمات زیادی است.

وی ضمن اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور پیرامون گشایش اقتصادی پسابرجام گفت: اظهارات رئیس‌جمهور به طور کامل قابل تأیید نیست چون قرائنی دال بر گشایش اقتصادی وجود ندارد و کار به سختی پیش می‌رود.

روستاآزاد ادامه داد: اکنون اوضاع به گونه‌ای است که آقایان ظریف، سیف و صالحی نیز از نتایج برجام انتقاد می‌کنند؛ همچنین شاهد هستیم که آمریکایی‌ها طبق آنچه که رهبری تأکید کرده بودند بدعهدی می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: آقای ظریف به آمریکایی‌ها به طور صریح می‌گوید «ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان» و نیاز نیست گشایش اقتصادی برای ایران انجام دهید؛ فقط مانع گشایش ایجاد شده از سوی اروپا در ایران نشوید.

روستاآزاد با بیان اینکه ما چشم‌انداز مثبتی از اوضاع اقتصادی پسابرجام نداریم، گفت: برخی از دوستان با تعصب به سمت آمریکا رفتند و تصور می‌کنند اگر این مسیر را پی بگیرند گشایشی در اقتصاد خواهد شد و پایگاه سیاسی شان ارتقا خواهد یافت.

وی با انتقاد از نگاه سیاسی به مسائل تصریح کرد: نیروهای دولت اعم از آقایان جهانگیری، طیب‌نیا، سیف و صالحی واقع‌گرایانه نگاه می‌کنند و دلیل این واقع‌بینی نیز این است که در عرصه عمل حاضر هستند و مسائل را می‌بینند و این واقع‌گرایی در کلام‌شان نیز متبلور است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در پایان تأکید کرد: سیاسی‌ترین موضع کشور را خود آقای رئیس‌جمهور می‌گیرند و می‌توان گفت که ایشان در اتخاذ موضع سیاسی به مراتب جلوتر از سایر مدیران خود هستند.

نظر شما