شناسهٔ خبر: 123196 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس

نتایج سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در عمل دیده شود

فولادگر/2 رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتایج سیاست‌های اقتصاد مقاومتی امسال باید در عمل دیده شود، گفت: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت باید اقدام کند و عمل را انجام دهد و مجلس بر اجرای صحیح نظارت کند.

حمیدرضا فولادگر با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به‌دلیل شرایط اقتصادی کشور پیام سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد تأکید دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی که بر کشور حاکم است رهبر معظم انقلاب بار دیگر بر موضوع اقتصاد مقاومتی به‌عنوان مهم‌ترین راه حل برون‌رفت از رکود و مشکلات اقتصادی کنونی تأکید کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به همین منظور لازمه خروج از رکود و رونق اقتصادی توجه به مبانی سیاست اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و اجرای درست سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل به مؤلفه‌های این موضوع به‌صورت ویژه پرداخته شود تصریح کرد: رفع موانع فعالیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها در اقتصاد، اجرای سیاست‌های مرتبط با رفع موانع تولید، تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین از جمله این مؤلفه‌ها است.

فولادگر خاطرنشان کرد: برای رفع موانع تولید باید ظرفیت‌های بلااستفاده در تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد و این یکی از مهم‌ترین لوازم تحقق اقتصادی مقاومتی است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند امسال، سالی است که باید اقتصاد مقاومتی را در عمل مشاهده کرد، بر همین اساس دولت در اقدام و عمل و مجلس در نظارت باید حُسن اجرای سیاست‌ها را مورد توجه قرار دهد.

نظر شما