شناسهٔ خبر: 123582 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

هفته نامه «نماینده» بررسی کرد؛

کمیته ۷ نفره اصول‌گرایان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

کمیته هفت نفره اصولگرایان عضو کمیته ۷ نفره اصول‌گرایان در گفتگو با هفته نامه«نماینده»: برای دستیابی به فراکسیون اصول‌گرایان حداکثری، باید ذهنیت‌های مجلس نهم را کنار بگذاریم؛ چون اکنون برای ترکیب مجلس دهم می‌اندیشیم.

هفته نامه «نماینده»/پس از برگزاری انتخابات مجلس، آیت‌الله «موحدی‌کرمانی» و حجت‌الاسلام «تقوی»، طی جلسه‌ای میزبان منتخبین اصول‌گرای استان‌های مختلف شدند. در این جلسه که با هدف آشنایی و تبیین روند فعالیت‌های آینده اصول‌گرایان در مجلس دهم تشکیل شد، توضیحاتی پیرامون میثاق اصول‌گرایی و روندی که باید اصول‌گرایان بپیمایند، ارائه شد و برای منتخبین جدید نیز نخستین جلسه معارفه محسوب می‌شد.

در انتهای همین جلسه مقرر گردید کمیته‌ای موقت از بین منتخبان تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم برای تشکیل فراکسیون اصول‌گرایان مجلس دهم را دنبال کند که در همین راستا ۷ نفر برگزیده شدند و این کمیته فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پیگیری تشکیل فراکسیون واحد؛ مأموریت اصلی کمیته ۷ نفره

«سیدحسین نقوی‌حسینی» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نماینده» از برگزاری ۳ جلسه بین اعضای این کمیته تاکنون خبر داد و گفت: «در این جلسات پیرامون روند آینده فعالیت‌های پارلمانی در مجلس دهم صحبت شده و تصمیم‌گیری‌هایی نیز صورت گرفته است.» وی یکی از مباحث مورد پیگیری کمیته ۷ نفره را دور هم جمع کردن تمامی اصول‌گرایان در یک فراکسیون واحد بیان کرد و گفت: «عنوان، ترکیب اعضای شورای مرکزی و متن اساسنامه این فراکسیون پس از تشکیل مجلس مشخص خواهد شد.»

 

هماهنگی و حمایت معنوی از شورای ائتلاف اصول‌گرایان

با توجه به اینکه شورای هماهنگی ائتلاف برنامه‌ریزی خوبی برای حمایت از نامزدهای مورد نظر خود انجام داده است، البته کمک کمیته ۷ نفره برای دور دوم انتخابات مجلس جنبه مادی نداشته و شامل کمک‌های معنوی، از جمله اعزام سخنران می‌شود.

نقوی‌حسینی در این خصوص از برگزاری جلسه مشترک برای هماهنگی بیشتر بین کمیته ۷ نفره و شورای ائتلاف اصول‌گرایان خبر داد و گفت: «در جلسه مشترک پیرامون این حمایت‌ها گفت‌وگو کردیم و تقسیم کار صورت گرفت.»

 

کنار گذاشتن ذهنیت‌های مجلس نهم، شرط داشتن فراکسیون واحد اصول‌گرا

نماینده مردم ورامین معتقد است برای دستیابی به فراکسیون اصول‌گرایان حداکثری، باید ذهنیت‌های مجلس نهم را کنار بگذاریم؛ چون اکنون برای ترکیب مجلس دهم می‌اندیشیم. نقوی‌حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: «در جریان انتخابات مجلس دهم برخی افراد مدعی اصول‌گرایی با حضور در لیست اصلاح‌طلبان قطعاً خروج خودشان از اصول‌گرایی را اعلام کردند. لذا این موضوع قابل بحث و گفت‌وگو نیست، اما تمامي نامزدهای جریان اصول‌گرایی که با پرچم این جریان رأی آورده‌اند، اعضای فراکسیون واحد اصول‌گرایی هستند.»

نماینده ورامین از چهره‌هایی که به‌صورت مستقل در انتخابات وارد شده‌اند و گرایشات سیاسی اصول‌گرایی دارند نیز از جمله اعضایی نام برد که قطعاً به عضویت فراکسیون واحد اصول‌گرایی در خواهند آمد.

نظر شما