شناسهٔ خبر: 122503 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

بایسته های مجلس در دوران پسابرجام

فاطمه رهبر/2 نماینده مردم تهران و عضو فهرست ائتلاف اصولگرایان در هفته نامه«نماینده»، نوشت: ما در شرایط پسابرجام هستیم؛ رصد عملکرد دولت از وظایف مجلس به شمار می‌رود که باید با دقت زیادی صورت گیرد تا در راستای برنامه‌ها قدم برداریم و برای اهداف عالیه نظام، ریل‌گذاری کنیم.

هفته نامه  «نماینده»  ؛ فاطمه رهبر*/شعار گروه ائتلاف اصولگرایان معیشت، امنیت و پیشرفت است و تمام موضوعاتی که در برنامه‌های ماست پیرامون این ۳ محور است.
الآن در شرایط پسابرجام هستیم و انتظار مردم این است که در زمینه معیشت و اقتصاد بهبود حاصل شود و در سیستم اقتصادی کشور تمهیدات و تغییراتی به وجود آید.
مقام معظم رهبری در خصوص موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند که برنامه‌های مجلس به سمت‌وسوی این سیاست و پاسخگوی بدنه جامعه باشد. از طرفی هم شرایط به گونه‌ای در کشور رقم بخورد که موضوع رونق تولید و رونق اشتغال به صورت خرد و کلان طبق قانون عمل شود و مجلس می‌تواند تمهیدات لازم و تصویب قوانین و اختصاص بودجه‌های موردنیاز در این زمینه همکاری کند.
در حال حاضر بانک‌ها و سیستم بانکی کشور مشکل دارند و تلاش‌ها در راستای اقتصاد می‌تواند شرایط اقتصادی ما را بهبود می‌بخشد که موضوع اقتصاد در دستور کار لیست ۳۰ نفره ائتلاف قرار دارد.
در کنار بحث اقتصادی، موضوع فرهنگی و اجتماعی کشور نیز از موضوعات حائز اهمیت هستند و قوانین باید به سمت‌وسوی نیاز جامعه حرکت کند؛ بزرگ‌ترین دغدغه بحث جوانان و تحکیم بنیان خانواده است.
همچنین پرداختن به موضوعات زنان از بحث‌های مهم دیگر است و علاقه شخصی‌ام این است بخش عمده‌ای را به موضوع زنان قرار دهم و به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنم. ازاین‌رو اگر به مجلس دهم ورود پیدا کنم از اولویت‌هایی است که به آن می‌پردازم؛ در این راستا هر وقت از معاونت زنان گزارش خواستیم گفتند تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های دولتی داشته‌اند اما گزارش عملیاتی ارائه نشد.
باید در ارائه الگوی اسلامی ایرانی شرایط جامعه را مدنظر قرار داد و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب پیرامون تهاجم فرهنگی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، سینما، تئاتر و فضای مجازی باید برنامه‌های مدونی را دنبال کنیم.
نکته مهم دیگر بُعد نظارتی مجلس است؛ قوانین زیادی وجود دارد ولی در عمل یا نادیده گرفته می‌شود و یا به‌درستی اجرا نمی‌شود و مجلس دهم باید بُعد نظارتی را تقویت کند.
ما در شرایط پسابرجام هستیم؛ رصد عملکرد دولت از وظایف مجلس به شمار می‌رود که باید با دقت زیادی صورت گیرد تا در راستای برنامه‌ها قدم برداریم و برای اهداف عالیه نظام، ریل‌گذاری کنیم.
بنده به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس حضور داشتم که بیش از ۵۷۰۰ پرونده مکاتبه داشتیم و سعی و تلاشمان را کردیم و در مجلس بعد در همین کمیسیون از بعد نظارتی وارد می‌شویم.

* نماینده فعلی تهران در مجلس و عضو فهرست ائتلاف اصولگرایان

نظر شما