شناسهٔ خبر: 122020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی در جلسه علنی مجلس:

وحدت امت محور اقتدار ماست

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محور اصلی اقتدار در انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است و ما باید امروز پرچم دار این فکر باشیم.

به گزارش «نماینده»، در ابتدای جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس به مناسبت آغاز دهه فجر و سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران گفت: در چنین روزی امام (ره) با ورود به ایران تحولی بنیادین در فکر و روش ملت ایران ایجاد کرد و با تیزهوشی، قرائت انقلاب را از میان جریان‌های مزاحم عبور داد.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) اراده ملت را در مقابل آمریکا محقق کرد و انقلاب را به پیروزی رساند، اظهار داشت: حرکت امام (ره) با ورود به ایران تلوءلوء بخش اولین آگاهی بخشیدن به ملت ایران نسبت به قدرت ذاتی‌اش بود.

وی تاکید کرد: امام(ره) وحدت امت اسلامی را به عنوان حقیقت بزرگ در انقلاب پابرجا کرد و همیشه در بیاناتشان بر وحدت امت اسلام تاکید کردند.

لاریجانی با بیان اینکه امام خمینی همیشه در بیاناتشان بر وحدت اسلامی تاکید می فرمودند، گفت: امروز جریان های مزاحم جمهوری اسلامی اعم از ابرقدرتها و برخی کشورهای عقب افتاده در مقابل فکر امام ایستادند و به دنبال تفرقه امت اسلامی هستند.

وی حمایت از جریانات تکفیری را نمونه ای از تلاش برخی کشورهای عقب افتاده برای ایجاد بهم ریختگی در امت اسلامی خواند و گفت: ما امروز بیش از همیشه نیازمند توجه به اهداف امام خمینی هستیم.

رئیس مجلس تصریح کرد: محور اصلی اقتدار در انقلاب اسلامی در وحدت امت اسلامی نهفته است و ما باید امروز پرچم دار این فکر باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه امام مقوله جهان را در متن زندگی مسلمانان احیاء کرد، اظهارداشت: با تاکید بر مفهوم جهاد، تغییر بنیادینی در امت اسلامی ایجاد شد.

وی اظهارداشت: در روایات متعددی تاکید شده است که اگر ملتی از جهاد دست بکشد، لباس خواری به تن خواهد کرد. جوانان زیادی در کشور ما لباس جهاد پوشیدند و در مقابل ضد انقلاب مقاومت کردند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: در زمان جنگ، این ولفه احیاگر انقلاب توانست موجب سرفرازی در دفاع مقدس شود.

وی ادامه داد: امروز هم این روحیه جهادی و انقلابی باید موضوع اساسی میان مسلمانان باشد.

رئیس مجلس احیای جهاد و فکر انقلابی را دو مولفه مهم از افکار امام خواند.

لاریجانی با اشاره به حضور سردار شجاع فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در صحن علنی مجلس گفت: این عزیزان نمونه ای از تربیت شدگان مدرسه امام خمینی هستند که تفکر جهادی و انقلابی را زنده نگه داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی سپاه در عملیات اخیر اجازه نفوذ دزدان دریایی به آب های کشور را نداد، اظهارداشت: با رفتار به موقع و سنجیده نیروی دریایی سپاه، قدرت و صلابت سپاه پاسداران به عنوان چشمان بیدار دفاع از مرزهای ایران ثابت شد.

نظر شما