شناسهٔ خبر: 121331 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش خرازی به رد صلاحیت اصلاح طلبان

رئیس شورای مرکزی حزب ندا گفت: برداشت من این نیست که شورای نگهبان اصلاح‌طلبان را به صورت فله‌ای رد صلاحیت کند و باید صبر کنیم تا مسیر قانونی این موضوع طی شود.

به گزارش «نماینده»، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندا در حاشیه مراسم ختم دایی رئیس دولت اصلاحات در مسجد نور تهران در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوالیمبنی براینکه نظر شما درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون چیست؟ گفت: من معتقدم در هر جایی که ائتلاف به نفع اصلاح‌طلبان باشد باید این ائتلاف را انجام داد.

وی ادامه داد: من مشخصا با اینکه هر فرد رادیکال و تندرویی به اسم ائتلاف و یا اصلاح‌طلبان بخواهد رنگ عوض کند مخالف هستم و در جایی که این ائتلاف موجب توسعه عقلانیت شود با آن موافقم.

خرازی با بیان اینکه اصلاحات برای تغییر سیستم و جنگیدن به وجود نیامده است اضافه کرد: برای اصلاحات ائتلاف یک مسئله منطقی و معقول است و قطعا ائتلاف با هر جریان معقولی که موجب حذف رادیکال‌ها شود باید مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندا در پاسخ به این سوال که به نظر شما واکنش اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت احتمالی چه خواهد بود، گفت: برداشت من این نیست که شورای نگهبان اصلاح‌طلبان را به صورت فله‌ای رد کند و اگر کسی بخواهد به خاطر ۴ روز انتخابات فضاسازی انجام دهد به صلاح کشور نیست.

وی ادامه داد: باید منتظر باشیم و ببینیم شورای نگهبان چه مسیری را طی می‌کند و اگر در نهایت اختلافی بود قانون مسیر را باز گذاشته تا مشکلات از آن طریق حل شود.

وی با بیان اینکه من احساس می‌کنم که طرف مقابل و کسانی که دستشان در بیت‌المال و خزانه کشور بوده درباره رد صلاحیت‌ها نگرانی بیشتری نسبت به اصلاح‌طلبان دارند، گفت: اصلاح‌طلبان هم‌اکنون تاییدکننده انقلاب، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستند و کسانی باید نگران باشند که به این مسائل معتقد نیستند.

داوطلبان انتخابات باید براساس قانون حرکت کنند

همچنین محسن مهرعلیزاده فعال اصلاح طلب در حاشیه مراسم ختم دایی رئیس دولت اصلاحات در مسجد نور تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال رد صلاحیت برخی اصلاح طلبان از سوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان قطعا به وظیفه خود براساس قانون عمل خواهد کرد و اصلاح طلبان نیز حتما به قانون تمکین خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر ائتلاف با گروه‌های دیگر بر روی رای اصلاح طلبان اظهار داشت: مطمئنا هر فعل و انفعالی در جریان کلی انتخابات بر روی میزان رای رقیب اثرگذار خواهد بود.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به لزوم رعایت قانون از سوی مسئولان برگزاری انتخابات و داوطلبان افزود: در نهایت شورای نگهبان به وظیفه خود عمل می‌کند و داوطلبان نیز اگر تائید شدند مسیر انتخابات را ادامه خواهند داد و اگر هم تائید نشدند براساس قانون عمل کنند.

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به سوال دیگری درباره تمایل برخی اصلاح طلبان به همراهی و یا سرلیستی علی لاریجانی در این جریان خاطرنشان کرد: الان دیگر چنین بحثی مطرح نیست و فقط حرفهای کلی در این زمینه زده شده است و هم اکنون سرلیست اصلاح طلبان نیز آقای عارف خواهد بود.

مهرعلیزاده همچنین درباره عدم شرکت سید حسن خمینی در امتحان شورای نگهبان برای احراز اجتهاد داوطلبان گفت: حتما ایشان تشخیص داده‌اند که در امتحان شرکت نکنند.

نظر شما