شناسهٔ خبر: 122183 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتظارات صادق خرازی از مجلس دهم

خرازی/1* رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه اگر قرار باشد پول مردم را برای رای آوری خودمان هزینه کنیم اشتباه است گفت: اگر مجلسی بخواهد در قبال هویت اسلامی مردم بی تفاوت باشد، نماینده ملت نیستند، مجلس باید برای رفع بحران ها کوشش کند.

به گزارش «نماینده»، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در مناظره «انتخابات، پیشرفت و محرومیت زدایی» با حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم،   که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت:‌ مهمترین واقعیت در هر کشوری استقلال است و این موضوع چند دهه منکوب قدرت‌های بزرگ شده بود.

خرازی ادامه داد: انقلاب حس هویت ملی مردم ایران را برانگیخت و اگر هویت ملی نداشتیم در برابر تجاوز بیگانگان و حماسه دفاع مقدس توفیقی نداشتیم و نمی‌توانستیم کارهای بزرگی که انجام شده را بدست بیاوریم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: مجلس ما مجلس فرهیخته‌ای که بتواند مشکلات کشور را حل کند، نیست و این مجلس فاقد برنامه بوده و عملکرد آن نشان می‌دهد که چقدر از واقعیت ها دور بوده ایم.

وی ادامه داد: مجلس هشتم و نهم نتوانست در روزهای سخت از هویت خود دفاع کند و نمی توانست در برابر کسی که مجلس را در راس امور نمی‌دانست، پاسدار هویت ملی باشد.

خرازی خاطرنشان کرد: اگر مجلس فعلی چشم بیدار خود را باز می‌کرد وضع کشور اینگونه نمی‌شد اما مجلس نتوانست نظارت خود را در برابر ولخرجی ها انجام دهد. تضعیف مجلس توسط کسانی صورت گرفت که به جای وکلیل المله بودن وکیل الدوله بودند.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: در کشوری که عدالت را به توزیع فقر می‌دیدند، مجلس چگونه می توانست به آرمان ها و قول های خود وفادار بماند، مجلس باید نظارت عمیق داشته باشد و فرقی بین دولت قبل و فعلی نیست.

وی تصریح کرد: جا داشت وقتی فردی گفت مجلس در راس امور نیست وی را استیضاح می‌کرد، جهان با پول نفت اداره نمی‌شود و توسعه از فروش منابع یک کشور ایجاد نمی‌شود، لذا مجلس آینده باید برنامه ای برای جوانان داشته باشد.

خرازی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ نماینده در مجلس قبل از رحیمی پول گرفته بودند و ما چنین مجلسی نمی خواهیم، باید مجلسی درست کنیم که ورای جناح بندی‌های سیاسی که حرف های صد من یک غاز است، الگویی برای آینده جوانان باشد. همین مجلس گام های بزرگی برداشته و باید منصفانه برخورد کرد ولی باید نوع نگاه خود را عوض کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد پول مردم را برای رای آوری خودمان هزینه کنیم اشتباه است، اگر مجلسی بخواهد در قبال هویت اسلامی مردم بی تفاوت باشد، نماینده ملت نیستند، مجلس باید برای رفع بحران ها کوشش کند.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: امروز ایران سرزمین ثبات و امنیت است، فکر نکنیم اگر در مذاکرات موفق شدیم نتیجه مذاکرات بوده که این یک اشتباه استراتژیک است. شما در کنار میز مذاکره یک پهلوانی مانند قاسم سلیمانی دارید که خاورمیانه را در دست بگیرد.

وی گفت: در کنار موقعیت ویژه ای که در خاورمیانه داشتیم توانستیم مذاکرات را به ثمر برسانیم، هرکسی که بگوید ما فقط با مذاکره موفق شدیم دچار یک اشتباه بزرگ و ضعف عمیق تحلیل است، در کنار قدرت بازدارندگی است که می آیند و با ما مذاکره می‌کنند.

نظر شما