شناسهٔ خبر: 120755 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

۱۲۱۲۳ در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: حدود ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کننده داشتیم که با توجه به ۵ هزار و ۲۸۳ نفر دور نهم تقریباً بیش از دو برابر ثبت‌نام کردند.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگو با اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک در خصوص آخرین اطلاعات ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در حدود ۸۰۱ نفر در حوزه مجلس خبرگان ثبت نام داشتیم که ۶۲ درصد افزایش نسبت به دوره قبل را دارد.

رحمانی فضلی افزود: در خصوص مجلس شورای اسلامی نیز حدود ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر ثبت‌نام کننده داشتیم که با توجه به ۵ هزار و ۲۸۳ نفر دور نهم تقریباً بیش از دو برابر ثبت‌نام کردند، یعنی برای هر کرسی مجلس تقریباً ۴۲ نفر ثبت‌نام کردند.

وی در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان اظهار داشت: ان شاء‌ الله از امروز نتیجه بررسی‌ها را مراجع چهارگانه ارائه می‌دهند و مبتنی بر قانون  ۱۰ روز فرصت در هیئت‌های اجرایی داریم که با رعایت جنبه‌های مختلفی که در قانون برای هیئت‌های اجرایی تکلیف شده بررسی‌ها را ان‌شاء الله برای احراز شرایط انجام خواهیم داد و نتیجه بررسی‌ها بعداً به هیئت‌های نظارت استان اعلام می‌شود.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: ما به همه کسانی که ثبت‌نام کردند اطمینان می‌دهیم که ان‌شاءالله هم شورای نگهبان و هم وزارت کشور، هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت منطبق با قانون بررسی‌ها را انجام خواهند داد و اگر اشکال، ایراد یا اعتراضی هم باشد عزیزان می‌توانند طبق قانون مراجعه کنند و پیگیری حقوق خودشان باشند.

وی افزود: امیدواریم ان‌شاء‌الله در یک فضای مطلوب و مناسب قانونی مرحله احراز شرایط داوطلبان عزیز را هم طی کنیم تا ان‌شاء الله وارد مراحل بعدی شویم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید با توجه به تعداد زیاد ثبت‌نام کنندگان، هیئت های اجرایی وزارت کشور کی نتایج بررسی‌های خود را به پایان رسانده و اعلام می کنند؟ گفت: ما امروز به همه استانداران و فرمانداران اعلام کردیم ساعات کار بررسی را افزایش دهند و حتی اگر لازم شد ۲۴ ساعته این کار را انجام بدهند؛ ما ۱۰ روز فرصت داریم و چون از روز اول که ثبت‌نام‌ها شروع شده به مراکز چهارگانه اسامی را اعلام کردیم آنها نیز مدارک و اسناد را به مرور فرستاده‌اند و ان‌شاء الله بررسی‌ها را در موعد مقرر قانونی حتماً انجام داده به شورای نظارت ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که احساس مسئولیت کرده و ثبت‌نام کردند تشکر کنم گفت: به هر حال این حجم ثبت‌نام نشان دهنده امید و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است؛ انتقال قدرت در دو حوزه اصلی خبرگان و مجلس شورای اسلامی با مکانیزم رأی دارد صورت می‌گیرد؛ این استقبال را ما از ثبت‌نام‌ها به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ان‌شاء الله مردم خوب ما هم در مراحل بعدی با همین حضور پرشکوه بتوانند با زبان رای به دنیا اقتدار ایران را اثبات کنند.

نظر شما