شناسهٔ خبر: 118534 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تحلیل یک فعال اصلاح طلب از ترکیب مجلس آینده

دبیرکل حزب وحدت وهمکاری ملی گفت: ترکیب مجلس آینده تلفیقی از جریان‌های مختلف سیاسی خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا راه چمنی اظهار کرد: مجلس آینده ترکیبی از افکار و سلایق متفاوت خواهد بود و اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال‌گرایان هرکدام نسبتی ازنمایندگان مجلس را تشکیل خواهند داد.

راه چمنی افزود: احتمالا حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نماینده اصولگرا از طیف‌های مختلف ازجمله رهروان ولایت، اصولگراهای سنتی و تعدادی از جبهه پایداری خواهند بود، البته اگر احمدی نژاد هم لیستی بدهد تعدادی از دوستان احمدی نژاد نیز ممکن است به مجلس راه پیدا کنند که اگر این گونه شود چهار طیف اصولگرایی درمجلس آینده حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبان با طیف‌های مختلفی که دارند به نظر می‌رسد متحد باشند و در یک طیف عمل کنند، پیش بینی می شود ۷۰ تا ۸۰ نماینده اصلاح طلب و حدودا ۱۰۰ نماینده اصولگرا در مجلس داشته باشیم و سایر نمایندگان نیز افراد معتدل و میانه رو خواهند بود که این طیف معتدل شامل اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل خواهد بود که ترکیبی ائتلافی از جناح‌های مختلف سیاسی هستند.

دبیر کل حزب وحدت وهمکاری ملی اضافه کرد: البته عوامل مختلفی در این آرایش تاثیرگذارند، علاقه چهره‌ها به کاندیدا شدن، بحث انسجام طیف‌ها که هر چه منسجم‌ترعمل کنند می‌توانند موفق‌تر ظاهر شوند، تعداد کاندیداها وحرف شنوی آنها از یک گفتمان مشخص و تایید یا رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان در تعداد نماینده‌های هر طیف تاثیرگذار است.

راه چمنی تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی اصلاح طلبان برای ورود به مجلس کم بودن تعداد تریبون‌ها و رسانه‌های آنهاست.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با دعوت از همه جناح‌ها برای ایجاد فضایی مناسب برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: مسئولین اجرایی باید مقدمات لازم برای یک انتخابات پرشور و سالم را فراهم کنند، تا خدایی ناکرده حق‌الناسی که رهبری مطرح کردند به گردن کسی نباشد و این اصل باید در همه قسمت‌های نظارت و اجرایی انتخابات لحاظ شود.

نظر شما