شناسهٔ خبر: 117298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

طومار ۱۰۰ هزار نفری بی اعتمادی به کامرون

کامرون شمار افرادی که طومار بی اعتمادی به دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس را امضا کرده اند، به ۱۱۷ هزار نفر رسید.

به گزارش «نماینده»، در این طومار با اشاره  به آسیب هایی که سیاست های دیوید کامرون به جامعه انگلیس، به ویژه خانوارهای فقیر وارد کرده، از علاقه مندان خواسته شده است تا با امضای ان، بی اعتمادی خود را به نخست وزیر انگلیس اعلام کنند.

در این طومار آمده است قطع بودجه های مربوط به خدمات عمومی و رفاه اجتماعی، فقر را در سراسر انگلیس گسترش و تعمیق داده است.

براساس قانون پارلمان انگلیس که از سال ۲۰۱۰ تصویب شد، هر طوماری که بیش از یکصد هزار امضا داشته باشد، مجلس این کشور موظف است به درخواست های ان رسیدگی کند.

امضا کنندگان این طومار انتظار دارند با این اقدام  شرایط  بی توجهی به  خواسته های آنان تغییر کند.

از آنجایی که شمار امضاهای این طومار از یکصد هزار  فراتر رفته است، انتظار می رود دولت انگلیس نیز به آن واکنش نشان دهد. با توجه به این که مهلت پایان امضای این طومار اول بهمن ماه سال جاری است، به نظر می رسد شمار امضاها درباره نبود اعتماد به نخست وزیر انگلیس تا آن زمان افزایش یابد.

طومارهای مشابهی نیز با بیش از یکصد هزار امضا تهیه شد که دولت و مجلس ان را فاقد وجاهت قانونی برای رسیدگی اعلام کردند. از جمله تازه ترین این طومار ها که بیش  از صد هزار نفر آن را امضا کردند مربوط به بازداشت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی هنگام سفر به لندن بود  که  توجهی به آن نشد.

نتانیاهو هفتم سپتامیر امسال به دعوت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس وارد لندن شد.

سفری که از ابتدا تا انتهای آن با تظاهرات گسترده مردم مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس در اعتراض به جنایات و حضور وی همراه بود.

نظر شما