شناسهٔ خبر: 114586 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم؟/ فعالان سیاسی پاسخ می دهند

آمریکا سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ درخصوص"چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم"؟ پاسخ دادند.

به گزارش «نماینده»، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به ممنوعیت مذاکره با آمریکا و ابعاد این مسئله اظهار داشت: این مسئله که آمریکا دشمن جمهوری اسلامی است کاملاً مشخص است و هدف و راهبرد آنها نیز نابودی و ضربه زدن به ایران اسلامی است.

فروزنده ادامه داد: در طول تاریخ انقلاب آنها با کودتا، آوردن رژیم دست‌نشانده پهلوی، جنگ تحمیلی، حمایت از جریانات ضد انقلابی، منافقین و صدام سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی داشته‌اند و در فتنه ۸۸ نیز حمایت گسترده‌ای از فتنه‌گران انجام داده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه آمریکا امروز به دنبال نفوذ در ایران است یادآور شد: آنها گزینه نظامی را هم مدنظر داشته‌اند اما نتوانستند آن را اجرایی کنند از این رو به دنبال نفوذ از جهت فرهنگی و اقتصادی در کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده‌بان انقلاب اسلامی وقتی که تحرکات و استراتژی دشمن را رصد می‌کنند، بر این نکته تاکید می‌کنند که مذاکره با آمریکا ممنوع است و ما می‌بینیم دشمن با استراتژی ثابت خود، دست به تغییر تاکتیک‌ها زده است و می‌خواهد محاسبات مسئولان را تغییر دهد تا هیچ راهی جز رابطه با آمریکا را نپذیرند.

فروزنده خاطرنشان کرد: کسانی که مدافع مذاکره با آمریکا هستند باید توضیح دهند با چه منطقی دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند از این رو آنها یا ساده‌اندیش‌اند یا خائن.

قائم‌مقام جمعیت ایثارگران درباره پیامدهای منفی مذاکره با آمریکا گفت: شکستن وحدت و انسجام مردم و مسئولان، نفوذ آمریکا در بخش‌های سیاسی و فرهنگی، کم‌رنگ شدن حساسیت مردم نسبت به دشمن و تبدیل شدن ایران به بازار مصرف کالاهای آمریکا از پیامدهای منفی داخلی مذاکره با آمریکا است.

وی با اشاره به پیامدهای منفی مذاکره با آمریکا در سطح بین‌الملل خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که رهبری جبهه مقاومت را برعهده دارد، در صورت مذاکره با آمریکا اقتدار منطقه‌ای و قدرت مقابله‌اش با اسرائیل آسیب‌ خواهد دید.

فروزنده گفت: امروز چشم مستضعفین، مظلومین و مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی است و مذاکره با آمریکا تلاش‌های ایران برای از بین بردن تروریست واقعی یعنی داعش را دچار آسیب خواهد کرد و آمریکا نیز دقیقا همین را می‌خواهد.

این فعال سیاسی، تغییر عقیده، تغییر رفتار و در نهایت از بین بردن سیستم را از  استراتژی‌های آمریکا برشمرد و افزود: آنچه آمریکا را در منطقه با شکست مواجه کرده قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی است و ایران توانسته است ائتلاف چهارگانه‌ای برای مبارزه واقعی با تروریست شکل دهد که در صورت مذاکره با‌ آمریکا این مسئله نیز دچار آسیب خواهد شد.

**از تاریخ درس عبرت بگیریم

محمد غرضی نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا به مهر، گفت:  مجموعه دولت و توان سیاسی کشور مجهز نیست که بتواند تمام نیات و اهداف آمریکا را بشناسد و پیش بینی کند، لذا در چنین مذاکراتی منفعت نیست.

وزیر دولت سازندگی، با بیان اینکه مذاکرات هسته ای، مذاکرات فنی مشخصی بود، گفت: حد و حدود آن مذاکره مشخص بود و تقریباً کشور استعداد این را داشت که بتواند آمریکا را در آن مقوله محکوم کند و بگوید که تحریم ها ظالمانه بود و این کاری که می‌کنید(یعنی مذاکره و گفتگو) عالمانه، درست  و مطابق NPT است.

وی با تاکید براینکه در دیگر مسائل نمی شود با آمریکا مذاکره کرد، گفت: مثلاً ببینید آمریکایی‌ها به صدام کمک کردند به ایران حمله کند، بعد امکانات دادند که حمله شیمیایی کند و تنها بعد از چند سال به بهانه اینکه صدام سلاح‌های کشتار جمعی دارد به عراق حمله کردند و در آنجا ماندند. در افغانستان هم همین‌گونه بود لذا باید از این رفتارهای متغیر آمریکا درس عبرت بگیریم.

غرضی یادآور شد: امروز هم آمریکایی ها آتش زیر خاکستر یمن و سوریه هستند. بنابراین حضرت آقا تشخیص‌شان این است که اهداف آمریکا روشن نیست چرا که امروز یک حرف را می‌زنند و فردا کار دیگری می‌کنند لذا مذاکره را ممنوع کردند.

وی با تاکید براینکه بعید می‌دانم کسی در داخل کشور به دنبال مذاکره با آمریکا باشد، گفت: خود آمریکایی‌ها هستند که این تبلیغ را می‌کنند که اگر شما با ما رابطه برقرار کنید همه مشکلات‌تان حل می‌شود؛ در حالی که ملت ایران می‌داند دولتی به نام محمد‌رضا که به مدت ۲۵ سال بعد از کودتا تسلیم آمریکا بود حکومتش منجر به انقلاب اسلامی شد. حال ممکن است نسل فعلی آن زمان را درک نکرده باشد ولی تاریخ را می‌خواند و می‌بیند.

این فعال سیاسی افزود: آمریکایی‌ها وضعشان در منطقه روشن است. ببینید امروز در کشورهایی که حضور دارند قدرت سیاسی آن کشور را تضعیف می‌کنند و به قول معروف پیچ آن کشور را باز می‌کنند. ببیند در اروپا چه می کنند. امروز صد بمب اتمی به آلمان داده اند. ببینید با روس‌ها، چینی‌ها، ژاپنی‌ها، استرالیا و نیوزلند چگونه رفتار می‌کنند. هرجا که قدرت سیاسی‌شان خدشه‌دار شود، قدرت آن کشور را زیر فشار قرار می‌دهند و  اقتدار سیاسی شان را با تخریب دنیا تضمین می کنند.

غرضی با بیان اینکه آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است، خاطرنشان کرد: این آمریکایی ها هستند که حرف از مذاکره می زنند منتهی از زبان بعضی اشخاص. آمریکا می گوید تنها چاره مشکلاتتان ما هستیم. اما باید بداند ایران امروز با جمعیت ۸۰ میلیونی غیر از جمعیت کشور ۱۰، ۱۱ میلیونی زمان مصدق است که بشود با یک کودتا، کار ملت را ساخت. امروز مردم، مسئولان، احزاب و گروه‌های سیاسی آگاهند و زیر بار زور و استیلای قدرت های جهانی نمی روند.

نظر شما