شناسهٔ خبر: 114272 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

مذاكره با آمريكا ممنوع

ایران و امریکا

«نماینده»؛ محمود فرشیدی/ اين سنت الهي است كه اگر اميد به عنايت خداوند در وجود انسان كمرنگ شود، اميد به شيطان در وجودش شكل مي‌گيرد و غلبه مي‌يابد تا آنجا كه او را به هلاكت مي‌رساند، در حقيقت كسي كه وعده نصرت خداوند را باور نكند بي‌ترديد ذليلانه چشم به راه وعده شيطان مي‌نشيند. چنين افرادي راه‌هاي توصيه شده قرآن براي مقابله با كفار را درك نمي‌كنند يا به آن باور ندارند و به جاي تقويت توان نظامي، اقتصادي و سياسي كشور براي آنكه در دشمن رعب پديد آيد و نيز به جاي تقويت روحيه جهاد و شهادت و صبر در نيروهاي مومن، مي‌خواهند از طريق مذاكره و گفتگو با دشمن، عنايت و محبت او را جلب كنند و به خيال خود با گرگ! به توافق برسند و حتي به توصيه خواجه شيراز در سياست خارجي نيز توجه نمي‌كنند كه فرموده است: بر در ارباب بي‌مروت دنيا چند نشيني كه خواجه كي ز در آيد!؟

 

سيري در تاريخ معاصر حكايت از خيانت‌هايي دارد كه اينگونه افراد در مقام سياستمدار به كشور ايران روا داشته‌اند. آري روزگاري تلخ بر ملت ايران گذشته است كه سياستمدارانش يا انگلوفيل بودند يا مانند آن؛ اما با امدادهاي خداوندي، انقلاب اسلامي آمد تا سياستمدار ايراني هم خودش را باور كند و از وابستگي به بيگانه خجالت بكشد.

البته پس از پيروزي انقلاب باز هم برخي شخصيت‌هاي سياسي و رؤساي جمهوري، هر چند غالباً خائن نبودند اما دچار اشتباه محاسباتي در ارتباط با آمريكا شدند و به اين جمع‌بندي رسيدند كه در برابر آمريكا كرنش و تواضع نشان بدهند و گمان مي‌كردند با مذاكره مي‌توان از خصومت آمريكا كاست. هر چند امام‌ خميني(ره) و حضرت آيت الله خامنه‌اي به اين افراد اجازه ندادند ديدگاه خود را بر ملت و نظام تحميل نمايند چرا كه بر اساس اصل يكصد و دهم قانون اساسي، "تبيين سياست‌هاي كلي نظام جمهوري اسلامي ايران از اختيارات رهبري است. "

اين روزها هم عده‌اي مي‌خواهند با سوء استفاده از موقعيت خويش، زمينه را براي مذاكره و برقراري ارتباط با آمريكا فراهم آورند و در حقيقت در زمين دشمن بازي و جدول او را پر مي‌كنند. اين در حالي است كه با نگاهي عميق به پيامدهاي پسابرجام تا اين زمان، از توطئه‌ دشمن اينگونه رمزگشايي مي‌شود كه استكبار در پوشش كاهش مشكلات اقتصادي ما، نيت شومي را در سر مي‌پروراند و مي‌خواهد از اين فرصت براي نفوذ در اركان حكومت و تغيير ذائقه جامعه بهره بگيرد و با برنامه‌ريزي گام به گام، گشايش دفتر حفاظت منافع آمريكا در ايران، انجام مذاكره با آمريكا درباره مسائل منطقه، برقراري تلفن قرمز بين رؤساي دو كشور و نهايتاً برقراري رابطه دو جانبه، اين خيال شوم را پيگيري مي‌كند.  

به همين دليل آنچه تاكنون به عنوان نتايج مذاكرات، مشهود است، گشايش در شرايط اقتصادي كشور نبوده بلكه گشايش شرايط براي دشمن بوده است. البته از دشمن جز دشمني انتظار نمي‌رود اما ريشه مشكلات كنوني كشور «وجود برخي آدم‌هاي بي‌خيال و ساده‌انديش» است كه فريب دشمن را خورده‌اند و هر چند در اقليت قرار دارند اما فعال و صاحب توانمندي هستند و عملكرد آنان، خواسته يا ناخواسته، موجب فراهم شدن زمينه نفوذ دشمن در عرصه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي كشور ما شده است كه از جمله مي‌توان به مواردي اشاره كرد: 

- ساده‌انگاري در شكسته شدن حريم ممنوعيت ملاقات و ارتباط مسئولين ايران با سردمداران آمريكا

- بازگشايي سفارت انگلستان

- ورود صدها و بلكه هزاران ميهمان خارجي غالباً به دعوت ايران در پوشش هيئت‌هاي سياسي، اقتصادي و گردشگري و با هدف پيگيري سياست «افزايش تعامل در سطح مدني» به منظور ايجاد «تغيير» در نظام اسلامي

- ايجاد شبكه نفوذ در مطبوعات به سركردگي برخي عوامل فراري

- همكاري براندازانه دختر يكي از سياسيون با فرقه ضاله بهائيت

- اصرار زنان ديپلمات خارجي در استفاده از پوشش‌هاي زننده هنگام ديدار با مسئولين ايراني

- شايعه دعوت از آمريكايي‌ها در برخي همايش‌هاي داخلي

حتي در عرصه حساس و زيربنائي تعليم و تربيت نيز مي‌توان نشانه‌هايي از ردپاي اين حركت نفوذي را شناسايي كرد، از جمله:

- پيشنهاد وزير آموزش و پرورش ايتاليا براي برقراري ارتباط بين دانش‌آموزان ايران و ايتاليا در فضاي مجازي

- راه اندازي مدارس مجازي زيرنظر بنياد توسعه ملي آمريكا جهت آموزش معلمان همراه با ارائه مدرك

- پر رنگ كردن روز جهاني معلم در برابر روز شهادت استاد مطهري

راه‌اندازي مدارس دو زبانه بر خلاف قانون

- تنظيم قرارداد همكاري با برخي موسسات فرهنگي بين‌المللي تحت سيطره استكبار جهاني 

آنچه مسلم است نفوذ دشمن، دغدغه مقام معظم رهبري است كه مكرراً نسبت به آن هشدار مي‌دهند و سياست رسمي و شفاف جمهوري اسلامي آن است كه «مذاكره با آمريكا ممنوع است به خاطر ضررهاي بي‌شماري كه دارد.» و لذا تمامي افراد جامعه و به خصوص مسئولين، براي دفاع از استقلال كشور بايد با تمام توان براي مقابله با اين تهاجم به پا خيزند زيرا همانگونه كه پيامبر گرامي اسلام(ص) توصيه فرموده‌اند سرنشينان يك كشتي نبايد به كسي كه مي‌خواهد در كشتي منفذي ايجاد نمايد، اجازه اين كار را بدهند وگرنه همگي غرق خواهند شد.

نظر شما