شناسهٔ خبر: 114490 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اظهار نظر ولایتی درباره تصویب برجام در مجلس

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه موافقان و چه مخالفان برجام در جهت پیشبرد دیدگاه‌های خود و در جهت اعتلا و احیای حقوق ایران تلاش کردند.

به گزارش «نماینده»، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار خود با یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران به تشریح این دیدار پرداخت و اظهارداشت: با قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه منا صحبت کردیم و وی از اتفاقات پیش آمده در عربستان ابراز تاسف کرد و این واقعه و مصیبت بزرگی که برای ایران رخ داده را تسلیت گفت.

ولایتی ادامه داد:قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که دیدگاه سازمان ملل نیز در این امر استوار است که از این نوع اتفاقات به خصوص در اماکن زیارتی تکرار نشود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر ولیعهد عربستان و وزیر دفاع آن کشور به روسیه با توجه به اینکه آمریکا و روسیه وارد یک جنگ نیابتی شده‌اند، تصریح کرد: روسیه به عنوان یک کشور فعال در منطقه و صحنه بین‌الملل است که طبیعی است با وی مشورت کند و بعد از حضور فعال‌تر روسیه در سوریه برای مقابله با تروریست‌ها به نظر می‌رسد آنهایی که حامی تروریست بودند نگران شوند و چنین فعالیت‌هایی را انجام دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: با تحرکی که اخیرا بین ائتلاف ۴ گانه میان ایران، سوریه، عراق و روسیه و مقاومت اسلامی در لبنان رخ داده و یک همکاری نزدیک و جدی را در مقابله با تروریست دارند کار حامیان تروریسم را در منطقه نگران کرده و آنها باید بدانند که بیش از این نمی‌توان از تروریست‌ها حمایت کنند زیرا افکار عمومی جهان این را نمی‌طلبد.

ولایتی خاطرنشان کرد: قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل نیز در این امر تاکید داشت که سازمان ملل متحد با اینکه عده‌ای از کشورهای مختلف با عناوین مختلف و مقاصد غیرانسانی بخواهند در کشورها آشوب ایجاد کنند از جمله مانند عراق، سوریه مخالف است. افراد یا کشورهایی مانند آمریکا از تروریست‌های میانه‌رو دفاع کنند چراکه تروریست، تروریست است و میانه و رو تندرو ندارد و فرد اروپایی یا آسیایی یا آفریقایی در سوریه چه می‌خواهند بکنند، آنها در سوریه مردم بی‌گناه را می‌کشند در حالی که پول این تروریست‌ها را کشورهایی می‌دهند که بویی از دموکراسی نبردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرآنچه مجلس تصمیم بگیرد در حقیقت حق مجلس است، مخالفان و موافقان برجام تلاش کردند و با هم گفت‌وگو کردند و آنچه در مجلس پیش آمد نشان‌دهنده یک دموکراسی پیشرفته در جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه موافقان و چه مخالفان برجام در جهت پیشبرد دیدگاه‌های خود و در جهت اعتلا و احیای حقوق ایران تلاش کردند و طبیعت دموکراسی این است، صرف نظر از مشکلاتی که در این گفت‌وگوها پیش آمد اما نمایش ارزشمند دموکراسی جمهوری اسلامی ایران بود و هر آنچه که در مرکز تصمیم‌گیری شود در کشور متبع و قانونی است.

نظر شما