شناسهٔ خبر: 114263 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پایه های توسعه اقتصادی با تصویب برجام تثبیت می شود

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با تصویب برجام پایه های توسعه اقتصادی ایران تثبیت می شود و سیاست اقتصادی دولت در ارتباط با دنیا شتاب خواهد گرفت و مردم این را در زندگی حس خواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد شریعتمداری یکشنبه شب در نشست هم اندیشی مازندرانی های مقیم خارج کشور علاقمند به سرمایه گذاری در ساری افزود : به طور یقین تمامی شعارهای اقتصادی دولت تدبیر و امید محقق می شود.
وی اضافه کرد: ایرانیان خارج از کشور باید اولین گام را پس از تصویب برجام در گسترش فعالیت های اقتصادی کشور بردارند.
وی تصریح کرد: با تصویب برجام محدودیت های انتقال پول و تکنولوژی از بین خواهد رفت و این مشکلات اساسی مرتفع می شود.
وی گفت: توجه به حقوق اساسی ایرانیان داخلی و خارجی، استفاده از انرژی هسته ای در کنار توجه به زندگی مردم و رفاه و آسایش آنان از برنامه های دولت تدبیر و امید است که امروز با تصویب برجام زودتر به آن جامعه عمل می پوشانیم.
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که قیمت کالاها در بازارایران ساعتی تغییر می کرده و ارزش پول به شدت کاهش و در سرازیری شدید اقتصادی قرار داشته ایم، دولت را تحویل گرفتیم.
شریعتمداری گفت : در چنین شرایطی مذاکره قدرتمند به همراه ایجاد تعامل با دنیا را به درستی در دو سال اخیر پیش بردیم.
وی تصریح کرد: تحقق اهداف شعارهای دولت روحانی امروز قابل مشاهده شده است و پس از دو سال مذاکره دولت تدبیر و امید امروز موضوع برجام نیز به تصویب رسید.
وی روح حاکم بر برجام را مقوله برد برد دانست و گفت: درفراینده مذاکره نیز به دنبال نتیجه برد و باخت نبودیم و به دنبال امنیت اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا بودیم.
وی گفت: با تصویب برجام پایه های توسعه اقتصادی ایران تثبیت می شود و سیاست اقتصادی دولت در ارتباط با دنیا شتاب خواهد گرفت و مردم این را در زندگی حس خواهند کرد.
وی اظهار داشت: ثبات در ارزش پول ایران بوجود آمده است و این موجب امنیت اقصتادی در کشور می شود.
معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: هر چند سرمایه گذاران داخلی و خارجی با مشکلات بورکراسی اداری مواجه هستند و این واقعیت ها را انکار نمی کنیم اما با توسعه فضای کسب این مسائل را نیز حل می کنیم.
شریعتمداری گفت: رتبه فضای کسب و کار ایران در جهان که در سال ۹۲ رتبه ۱۵۲ داشته است امروز امسال به ۱۰۳ کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: فرصت های اقتصادی مهم برای سرمایه گذاری وجود دارد که شما ایرانیان مقیم خارج می توانید استفاده کنید تا از فضای کسب و کار ایران رتبه خوبی را در دنیا کسب کنید.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید فردا دوشنبه میهمان مازندرانی ها هستند.

نظر شما