شناسهٔ خبر: 114249 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

واکنش «افخم»به حملات جدید رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به دور جدید حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه، حق تقسیم و تصرف مسجدالاقصی را ندارد.

به گزارش «نماینده»، مرضیه افخم تشدید حملات ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را که با هدف خاموش کردن صدای اعتراض مردم فلسطین و با بازداشت گسترده و حمله بی‌رحمانه علیه فلسطینی ها همراه بوده و به شهادت و زخمی شدن دهها جوان فلسطینی منجر شده است، به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به تشدید تحرکات و اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در روزهای اخیر، اظهار داشت: اقدامات اخیر، علاوه بر فشارها و تهدیدهای روزمره بر فلسطینیان همچون قطع برق، محاصره اقتصادی در دریا و خشکی و حملات نظامیان صهیونیستی به مردم و یورش و تخریب خانه‌های فلسطینیان، صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی شدید از تداوم سیاست یهودی‌سازی قدس و اماکن مقدس آن بویژه مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی، دولت‌ها و ملت های مسلمان و نهادهای مسئول بین‌المللی را به واکنش جدی و فوری برای توقف جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی فراخواند.

افخم همچنین با اشاره به يورش شهرک‌نشينان با حمايت نيروهاي اشغالگر و پليس به صحن‌هاي مسجدالاقصي و ممانعت از ورود مسلمانان به اين مسجد اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به هیچ وجه حق تقسیم و تصرف مسجدالاقصی را ندارد و تقسیم مکانی و زمانی مسجدالاقصی، غیرقابل قبول بوده و محکوم است.

نظر شما