شناسهٔ خبر: 114225 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بعیدی نژاد از رئیس مجلس قدردانی کرد

رئیس تیم کارشناسی مذاکره کننده هسته‌ای، از مدیریت علی لاریجانی در جلسه امروز مجلس و در جریان بررسی طرح هسته‌ای، تقدیر کرد.

به گزارش «نماینده»، حمید بعیدی‌نژاد رئیس تیم مذاکره کننده کارشناسی هسته ای ایران با ۱+۵، با اشاره به اینکه امروز پس از فرآیندی طولانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اجازه به دولت برای اجرای برجام رای مثبت دادند، از مدیریت مدبرانه و صبورانه علی لاریجانی رئیس مجلس قدردانی کرد.

به گزارش مهر، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این همراهی مجلس با نظر اکثریت تام ملت ایران در حمایت از تفاهم هسته‌ای جای تشکر و قدردانی دارد. اما علاوه بر اهمیت این تصمیم در اجرای برجام، تصویب این طرح خود یکی از قوی‌ترین مظاهر تجلی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است که خود برگ زرینی در تحولات مربوط به نقش مجلس و نهاد قانونگذاری در کشورمان است.

مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه اضافه کرد: در همین چارچوب بود که عالی‌ترین مقامات کشور از همان ابتدا نسبت به ضرورت ایفای نقش موثر مجلس در بررسی برجام تاکید کردند تا جایی که مقام معظم رهبری برای باز بودن دست مجلس در بررسی، حتی از اعلام نظر شخصی پیرامون نحوه تصمیم مجلس امتناع فرمودند.

بعیدی نژاد اضافه کرد: نمایندگان مخالف هم از تمامی ظرفیت‌های خود برای مخالفت با برجام و جلوگیری از تصویب این طرح استفاده کردند و با قوت تمام همه راههای رویه ای و محتوایی برای مخالفت با برجام و طرح پیشنهادی را به اجرا گذاشتند. اما امروز صبح مجلس با مدیریت مدبرانه و صبورانه جناب آقای دکتر لاریجانی و مشارکت فعال نمایندگان موافق و مخالف، طرح پیشنهادی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی را در فضایی باز و آزاد بررسی و آن را تصویب کرد.

وی افزود: ضمن تبریک به مجلس شورای اسلامی در طی این روند دمکراتیک و مردم‌سالارانه، بدیهی است که این تجربه مهم بعنوان سرمایه بزرگی در نظام قانونگذاری کشور در حافظه ملت ما ضبط و ثبت شده و خواهد توانست در حل مشکلات کشور بسیار موثر باشد. 

گفتنی است، کلیات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه علنی امروز مجلس، با ۱۳۹ رای مخالف و ۱۰۰ رای مخالف تصویب شد و بررسی جزئیات آن، به روز سه‌شنبه هفته جاری موکول شد.

نظر شما