شناسهٔ خبر: 110983 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پس از تعطیلی کمیته راهبردی اصلاح طلبان

کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم به تعطیلی کشید/ بلا تکلیفی در اردوگاه اصلاح طلبان!

اصلاح طلبان کمیته انتخاباتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در جلسه اخیر این شورا منحل شد.

گروه سیاست «نماینده»، پس از حاشیه هایی که در هفته های اخیر توسط رئیس و دبیر کمیته انتخابات شورای هماهنگی ایجاد شد، در جلسه اخیر اعضا تصمیم بر تشکیل سازوکار جدید انتخاباتی اتخاذ کردند.

براساس این تصمیم قرار است سازوکار جدیدی برای اصلاح طلبان تشکیل شود.

یکی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به «نماینده» ، گفت: کمیته انتخاباتی کار خود را به اتمام رسانده و ما به جایی رسیدیم که باید ستاد ائتلاف اصلاح طلبان را تشکیل دهیم.

وی توضیحات بیشتری از تشکیل این ستاد ارائه نداد.

پیش از این نیز رسول منتجب نیا"قائم مقام حزب اعتماد ملی" از تعطیلی کمیته راهبردی خبر داده بود، کمیته ای که با محوریت عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز تشکیل شده بود.

انتقاد منتجب نیا از سازوکار انتخاباتی اصلاح طلبان تازگی ندارد، وی قبل از این نسبت به نهاد انتخاباتی دوم خردادی ها موضع و با تا کید براینکه شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را مسیر انحرافی می‌دانم، گفته بود: باید شورایی مرکب از ۳ تا ۵ نفر از بزرگان اصلاح طلب تشکیل شود.

به گزارش «نماینده»؛ ترکیب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را احزاب اصلاح طلب تشکیل می دهند و ریاست کمیته انتخاباتی آن برعهده محسن رهامی بود.

محسن رهامی اخیرا در سفر انتخاباتی به ایلام به رئیس جمهور توهین کرد و مدعی شد: «یک شخص با رای احزاب، اشخاص و انجمن ها بالا می آید و رئیس جمهور می شود، اینکه آن آقا بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی (...) اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آراء را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم».

مواضع این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد همفکرانش در جریان اصلاح طلب روبه رو شد.

در همین راستا، سایت خبری روز نو -نزدیک به اصلاح طلبان - با اشاره به انحلال کمیته انتخاباتی آورد: «با توجه به حاشیه های ایجاد شده در هفته های اخیر توسط رئیس و دبیر این کمیته و سفرهای انتخاباتی به استانهای مختلف که شائبه موازی کاری با شورای مشورتی اصلاحات را ایجاد کرده بود،برخی از احزاب مؤثر در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصمیم به ارائه طرحی مبنی بر انحلال کمیته انتخابات گرفتند که علی رغم مخالفت های آقایان محسن رهامی،هادی خامنه ای،منتجب نیا،کواکبیان و قلی زاده این طرح یکشنبه شب به تصویب رسید».

با اینکه اصلاح طلبان در تلاشند که اوضاع اردوگاهشان را آرام جلوه دهند، حاشیه ها در سال انتخابات همچنان در این اردوگاه ادامه دارد و هنوز سازوکار نهایی آنها برای ورود به انتخابات طراحی نشده است.

نظر شما