شناسهٔ خبر: 110487 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات دستگیری ریگی/دوساعت کشمکش هواپیماهای شکاری

مصلحی "دوستان مجری آمدند و من به آنان گفتم این هواپیمای ریگی به قرقیزستان، از کدام کشور می‌گذرد که مشخص شد از ایران می‌گذرد و من گفتم آیا نمی‌شود این هواپیما را نشاند".

به کزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی عصر دیروز در پنجمین گردهمایی جامعه ایمانی مشعر ویژه مسئولان هیئت‌های بزرگ و محوری کشور، اظهار داشت: عشق و دلدادگی و ایثار و محبت در طول دوران شکل‌گیری و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت و موفقیت امام راحل به خاطر دلدادگی و عشق مردم بود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه رمز موفقیت انقلاب اسلامی، همین عشق و محبت مردمی به اسلام و انقلاب بود، به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرد و گفت: طراحی و برنامه‌ریزی ما براین اساس بود که ریگی با آمریکایی‌ها در قرقیزستان قرار داشت و در بین پروازهای وی در دوبی، تاخیری وجود داشت. دوستان مجری آمدند و من به آنان گفتم این هواپیمای ریگی به قرقیزستان، از کدام کشور می‌گذرد که مشخص شد از ایران می‌گذرد و من گفتم آیا نمی‌شود این هواپیما را نشاند.

وی تصریح کرد: پس از هماهنگی با آقای جلیلی و سرلشکر فیروزآبادی و پاسخ مثبت این عزیزان و همکاری کامل آن‌ها، قرار شد این هواپیما در ایران نشانده شود؛ هواپیمای شکاری ما ۲ ساعت و اندی با هواپیمای قرقیزی در آسمان کشمکش داشت و حتی مجبور به سوخت گیری هوایی و سپس تیراندازی هشدارآمیز شد. اندکی قبل از خروج هواپیمای قرقیزی از آسمان ایران، آن را مجبور به نشستن در بندرعباس کرد که همه این موفقیت از‌‌ همان توسل و زیارت عاشورا بود که پشتوانه همه ما از همین هیئت‌ها و عزاداری‌هاست.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه سخنانش با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال، اظهار داشت: رهبر انقلاب ۷ اصل مهم مطرح شده از سوی امام راحل را مطرح کردند که شایسته ذکر مجدد است. نخست اصول مطرح شده از سوی امام راحل، اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی است، دومین اصل اتکا به خداوند متعال و نفی اتکا به قدرت‌های غیرالهی است؛ این از زندگی امام راحل مشخص است و در هواپیما، هنگام آمدن به ایران نیز پاسخ می‌دهد که در صورت عدم کمک دیگران، من با اتکا به خداوند مسیرم را ادامه می‌دهم.

مصلحی تصریح کرد: سومین اصل مطرح شده از سوی امام، اعتقاد به اراده مردم و نفی تمرکزهای دولتی است و چهارمین اصل اتکا به مردم بود. مخالفت صریح با قلدران و مستکبران و شیطان بزرگ دانستن آمریکا و حمایت از همه مظلومان عالم پنجمین اصل مطرح شده از سوی امام راحل بود.

وزیر سابق اطلاعات، استقلال کشور، مخالفت با سلطه دشمن و وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه افکن را ششمین و هفتمین اصل محوری امام راحل دانست و گفت: این اصول هفت‌گانه از سوی رهبرمعظم انقلاب مطرح شده است و پس از این جملات، در یک جمله کلیدی گفتند اگر راه امام را گم و یا فراموش کنیم، یا عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

وی افزود: امام راحل یک اسلام ناب‌محمدی و یک اسلام آمریکایی را مطرح کرد که باید برای بچه‌های هیئت این مفاهیم باز شود تا فرق این دو اسلام را بدانند. امام راحل این دو اصطلاح را در صحیفه نور کاملاً مشخص کردند و اسلام ناب را اسلام پابرهنه‌ها و مستضعفین دانسته است.

وزیر سابق اطلاعات گفت: اینکه از داخل کشور برخی با شعار «مرگ بر آمریکا» مخالفت می‌کنند، ادامه ‌توطئه‌ها علیه اسلام ناب محمدی و در راستای ترویج اسلام آمریکایی است که امام راحل در صحیفه نور به شدت درباره آن هشدار داده‌اند.

مصلحی تاکید کرد: باید هیئت‌های مذهبی اصطلاحات امام راحل را به کار ببرند و این‌ها را برای بچه‌های هیئت تبیین کنند زیرا دشمن به دنبال تحریف اسلام و انقلاب و اصول است و هدف آن‌ها از این کار، از بین بردن شور انقلابی و اسلامی مردم است.

وی با اشاره به تشییع شهدای غواص در تهران، افزود: جمعیتی که در این تشییع جنازه آمد، ورای همه پیش بینی‌ها بود و دوربین‌های صدا و سیما هم در نشان دادن آن عاجز شد. من از درون سازمان اطلاعاتی آمریکا به شما خبر می‌دهم که یک هفته بعد جلسه‌ای برگزار کردند و به شدت به هم ریخته بودند که چرا همه تلاش‌های ما به جایی نرسیده است. چند روز قبل نیز در کرمان جلسه‌ای داشتم و برادران بسیجی و سپاهی می‌گفتند که در تشییع جنازه طلبه غواص در آن شهر، در طول ۳۶ ساله انقلاب، چنان جمعیتی سابقه نداشته و همه این‌ها از برکت مردم است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اهداف دیگر دشمن از جریان تحریف، اظهار داشت: بعد از مذاکرات به‌دنبال تغییر رفتار ایران و خط‌مشی کشور بودند، حتی در اهداف خود گفته‌اند که آمریکا باید به‌دنبال تغییر رفتار جمهوری اسلامی باشد. دشمن با تحریف در واقع هدف استحاله نظام جمهوری اسلامی را ‌دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمن پس از رحلت امام راحل، پروژه تحریف را مرحله به مرحله دنبال کرده است که نخستین مرحله آن بی‌توجهی به محرومان است. برخی در داخل کشور با این پروژه همراه شدند و می‌گفتند که باید ۲ یا ۳ نسل از مردم محروم فدا شوند تا مشکلات اقتصادی حل شود و سپس به سراغ مسائل دیگر برویم. این کار در تضاد مستقیم با قرآن است و یک مجموعه اقتصادی در کشور درست کرده‌اند و به هر قیمتی آن را تقویت می‌کنند تا همیشه از آن برای اهداف خود استفاده کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مسئله معوقات بانکی، گفت: این معوقات در دست نزدیک به ۳۰۰ و اندی نفر است که رقم وحشتناکی دارد و از آن استفاده لفظی و تبلیغاتی می‌کنند اما کسی عزم جدی برای جمع‌کردن آن نمی‌کند و نمی‌گذارند دیگران هم کاری انجام دهند.

مصلحی با اشاره به مراحل بعدی پروژه تحریف، تصریح کرد: این‌ها به دنبال این هستند که افکار امام راحل را فقط در موزه‌ها بتوان پیدا کرد، از سوی دیگر می‌خواهند کارآمدی نظام را نفی کرده و در ‌‌نهایت به‌دنبال از بین‌بردن ولایت فقیه هستند زیرا فهمیده‌اند که چیزی که اجازه اجرای نقشه‌های دشمن را نمی‌دهد، ولایت فقیه است. امام راحل به زیبایی مقوله امامت را زنده کرد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای عربی خاطرنشان کرد: من جلساتی با اساتید الازهر داشتیم و یکی از آنان می‌گفت که شما در انقلاب خود چیزی به نام ولی‌فقیه دارید که انقلاب شما را جلو می‌برد و هدایت می‌کند، برای همین در حالی که آن اوایل انقلاب هر روز می‌گفتند این انقلاب فردا یا هفته دیگر از بین می‌رود، اما ما شاهد موفقیت و پیروزی شما بودیم.

مصلحی در ادامه سخنانش با اشاره به مرحله سوم پروژه تحریف، تصریح کرد: در دوران فتنه خط ستیز مستقیم با امام راحل و مقام معظم رهبری پیگیری شد، از سوی دیگر نفی مسئله استکبارستیزی و مقابله با صهیونیسم پیگیری شد، نباید اکنون فکر کنیم که فتنه تمام شده است بلکه فتنه پیشرفت پیدا کرده ‌و‌‌ همان طورکه ما برای مقابله با فتنه تجربه اندوخته‌ایم، آن‌ها نیز تجربه پیدا کرده‌اند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به تکاپوی فتنه‌گران برای حضور دوباره در عرصه گفت که در آینده فتنه گران با تغییر تاکتیک تظاهر به احترام به امام و رهبری می‌کنند و به گونه‌ای پیش‌ می‌روند که حزب اللهی انگشت به دهن می‌مانند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به چارچوب فعلی دشمن، خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر به‌دنبال القاء این نکته است که بالاخره باید با کدخدا کنار آمد و این حرکت را به طور سنگین، پیگیری می‌کنند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی برای مسئولان و خواص نظام است. ۳ سرویس اطلاعاتی آمریکا، انگلستان و اسرائیل دارای طراحی برای دشمنی با اسلام و تشیع است.

مصلحی با اشاره به یکی از اسناد تاریخی، اظهار داشت: آل سعود در به وجود آمدن اسرائیل نقش کلیدی دارد، این در تاریخ ضبط شده است. حال شما انتظار دارید این حکومت با اسرائیل مقابله کند؟ در غزه وقتی اسرائیل بمباران سنگینی انجام می‌دهد، وزیر خارجه آل‌سعود می‌گوید ‌ما برای بازسازی پول می‌دهیم اما اگر راست می‌گوید برای مقابله به مثل هزینه کند. این بمباران سنگین در یمن نیز به چه معناست؟

وی با اشاره به تقسیم کار میان سرویس‌های غرب، تصریح کرد: ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی به عهده سرویس جاسوسی انگلستان گذاشته شده است. آنچه که امروز داعش نامیده می‌شود، گروه کوچکی از ۲۰ سال قبل در شمال عراق بود که پس از اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها به انگلیسی‌ها در بصره تحویل داده شدند و ما در اخبار دیدیم که این‌ها تحت تربیت انگلیسی قرار گرفته‌اند و اکنون به جان مسلمانان انداخته شدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد: MI۶ برای جهان اسلام نقشه‌های سنگین دارد و تشیع انگلیسی از شکل گرفته‌های اصلی آن‌هاست.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن امروز به دنبال فرسایش ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: موسسه بروکینگز جزوه‌ای برای سیاستمداران آمریکایی طراحی کرده ‌و برای مقابله با جمهوری اسلامی طرحی ۳۰ و چند ساله ارائه داده بود. یکی از این طراحی‌ها، انحراف کینه مردم ایران از آمریکایی‌ها به سمت دیگر بود.

مصلحی تاکید کرد: رهبرمعظم انقلاب ‌با درایت این طرح آمریکایی‌ها را نقشه بر آب کردند و گفتند که پس از مذاکرات، دیگر نباید با آمریکا رابطه‌ای داشته باشیم و راه نفوذ دشمن را بستند. رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان در دیدار با فرماندهان سپاه، اشاره کردند که دشمن دچار تناقض گویی شده و از یک طرف اوباما می‌گوید که جمهوری اسلامی زمین‌گیر شده و از سوی دیگر ۴ سال است به دنبال سقوط بشار اسد هستند، اما ایران می‌گوید که اسد باید بماند و موفق نشده‌اند که وی را برکنار کنند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: با اشراف به مسائل اقتصادی می‌گویم که مشکلات اقتصادی کشور تنها ۲۰ درصد به تحریم‌ها بر می‌گردد و بقیه به مدیریت بر می‌گردد. یکی از این مسائل، افزایش ۲.۵ برابری نقدینگی در دو سال اخیر است که در صورت سوق دادن به تولید، فرصت است و در غیر این صورت، یک تهدید به شمار می‌رود.

رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های روحانیت در دفاع مقدس گفت: دشمن به دنبال از بین بردن تولید داخلی و جایگزینی تولید خارجی است. درحالی که آمار و ارقام واردات خودروهای لوکس خارجی وحشتناک است، تولید داخلی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

مصلحی در پاسخ به سؤال یکی از حضار درباره برجام اظهار داشت: برجام باید به مانند یک طرح به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس مطرح و پس از تصویب اجرایی شود، این موضع صحیحی است که ایشان اتخاذ کرده‌اند.
 

نظر شما