شناسهٔ خبر: 108760 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جماران

دلایل نگرانی خبرگان درباره مسائل فرهنگی از زبان آیت الله نورمفیدی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه همه جامعه در زمینه حل مشکلات فرهنگی مسئول هستند، گفت: گاهی به بعضی مظاهر اسلامی بی توجهی می شود که باعث ایجاد حساسیت ها شده است.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید کاظم نور مفیدی در پاسخ به سؤالی در مورد دغدغه فرهنگی اعضای مجلس خبرگان رهبری و تذکری که رئیس مجلس خبرگان در اختتامیه هجدهمین اجلاس رسمی خبرگان به مسئولان اجرایی کشور در مورد مسائل و مشکلات فرهنگی داد، اظهار کرد: چون انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده این طبیعی است که همیشه نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: گاهی به بعضی مسائل و مظاهر اسلامی بی توجهی می شود یا گزارش هایی که می رسد باعث می شود که علمای کشور روی این مسائل حساس شوند و اعلام نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسائلی نظیر بد حجابی هایی که گاهی در پایتخت و دیگر شهرهای کشور به چشم می خورد چیز تازه ای نیست، در پاسخ به این سؤال که چه اتفاق جدیدی در عرصه فرهنگ جامعه رخ داده است که حساسیت رئیس مجلس خبرگان را در پی داشته است؟ گفت: فکر نمی کنم که چیز جدیدی اتفاق افتاده باشد و مسائلی که مطرح شد نیز در جامعه ما چیز جدیدی نیست.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین در مورد اینکه چه کس و یا کسانی مسئول پیگیری مسائل فرهنگی کشور و رفع آسیب ها و مشکلاتی که وجود دارد هستند، با تأکید بر اینکه نمی توانیم بگوییم یک نهاد مسئول است و کلیت جامعه در این زمینه مسئولیت هستند و در راستای از میان رفتن مشکلات باید قدم بردارند، تصریح کرد: معنای امر به معروف و نهی از منکر همین است که همه امت اسلامی در این رابطه مسئولیت دارند. به دنبال آن نهادهایی از جمله جامعه روحانیت، ائمه جمعه، مبلغین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلات، روزنامه ها و صدا و سیما همه باید مسئول مسائل فرهنگی باشند و هستند.

 

نظر شما