شناسهٔ خبر: 108059 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

در بیانیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبرى تأکید شد؛

شورایعالی امنیت ملی و مجلس با دقت نظر در «برجام» راه سوءاستفاده احتمالی آمریکا را ببندند/ دولت با سالم سازى فضاى فرهنگى مانع گسترش فرهنگ پلید استکبارى و استعمارى شود

مجلس خبرگان رهبری/* هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری (دوره چهارم) با صدور بیانیه‌های به کار خود پایان داد.

به گزارش «نماینده» متن کامل بیانیه هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم


امت وفادار و بزرگوار ايران اسلامى!
مجلس خبرگان رهبرى، ضمن تبريك دهه كرامت؛ به ويژه ولادت باسعادت حضرت على بن موسى الرضا «عليه آلاف التحیة و الثناء» و تقدير و تشكر از حضور باشكوه شما مردم مؤمن در راهپيمايى روز قدس، در پايان هجدهمين اجلاس دوره چهارم، پس از بحث و تبادل نظرپيرامون اهم مباحث داخلى و بين المللى، نكات زير را مورد تأكيد قرار مى‏دهد:


۱. ولايت فقيه محكم ترين سدّى است كه در عصر غيبت، همواره در مقابل تهاجم استكبار ايستادگى كرده است؛ از فتواى تحريم تنباكو گرفته تا فتاواى جهاديه فقهاى عظام شيعه و نهضت مشروطيت و قيام امام خمينى«قدس سره» در برابر رژيم طاغوت پهلوى و استقرار نظام اسلامى و زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‏الله خامنه‏اى «مدظله العالى» در برابر توطئه ها و فتنه هاى داخلى و خارجى و حفظ «اسلاميت» و «جمهوريت» نظام. مجلس خبرگان رهبرى، بيعت مجدد خود با ولايت فقيه و آرمانهاى والاى بنيانگذار انقلاب اسلامى را اعلام مى‏دارد.


۲. امت فهيم ايران به حول و قوه الهى، خود را براى برگزارى پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبرى و دهمين انتخابات مجلس شوراى اسلامى در اسفندماه آماده مى كند تا با حضور حماسى خود برگى ديگر از دوران پرفراز و نشيب انقلاب اسلامى را ورق زند. مجلس خبرگان رهبرى از آحاد ملت، انتظار دارد پرشورتر از گذشته در صحنه ی اين دو انتخاب مهم و سرنوشت ساز حضور يابند و با حفظ انسجام، همبستگى و هوشيارى و سالم نگاه داشتن فضاى جامعه و پرهيز از تفرقه، نمايندگانى متعهد به قانون اساسى و ارزش هاى اسلامى، ملتزم به ولايت فقيه، عالم و متخصص، باتقوا و شجاع و مدافع حقوق محرومان را انتخاب نمايند. ما ضمن تقدير از تلاش هاى همه ی دست اندرکاران امر انتخابات، از شوراى محترم نگهبان مى خواهیم كه با اعمال نظارت استصوابی در راستاى صيانت از شرع مقدس و قانون اساسى، در بررسى صلاحيت ها دقت لازم را به عمل آورند.


۳. ضمن تقدير از زحمات دولت در كاهش تورم، اجراى طرح تحول سلامت، برنامه‏ريزى براى ادامه ی حركت علمى كشور، تلاش براى مديريت مصرف آب و غیره با گرامي داشت ياد و خاطره ی دولتمردان شهيد، رجايى و باهنر؛ از رئيس جمهور محترم و مسؤولان نظام اسلامى مى‏خواهیم نسبت به حفظ، صيانت و تعميق فرهنگ اسلامى  ـ ايرانى، تقويت هويت ملى و انقلابى، پاسدارى از فرهنگ ايثار، شهادت، حجاب و عفاف، ترويج ارزش ها، اهتمام، به قانون امر به معروف و نهی از منکر و بيان صريح مواضع انقلابى، تلاش كنند و با رصد توطئه هاى دشمنان كه فرهنگ اسلامى را نشانه رفته-اند؛ مراقب برخى‏حركت هاى آشكار و پنهان داخلى و خارجى بوده و با سالم سازى فضاى فرهنگى، «مديريت عرصه فرهنگ بر مبناى اصول و شعارهاى امام و انقلاب» و عرضه ی محتواى غنى دينى و ملى، مانع گسترش فرهنگ پليد استكبارى و استعمارى در جامعه شوند.


۴. از مسئولان می خواهیم با تكيه بر شعار «ما مى توانيم» و اتكاء به توانمندى هاى داخلى، نسبت به حمايت از بخش خصوصى، توليدكنندگان و صنعتگران داخلى، شرکت های دانش بیان، كاهش وابستگى‏ بودجه ی كشور به نفت، تلاش براى كاهش فاصله ی طبقاتى و جلوگيرى از ورود كالاهاى قاچاق، تشريفاتى و تجملاتى و نيز كالاهايى كه مشابه داخلى‏ دارند؛ اهتمام ويژه داشته باشند و با نظارت لازم برای بهبود کیفیت اقلام داخلی اقدام کنند و با توسعه ی نظارت و تعمیق آن و برخورد سریع، قاطع و بی تبعیض با متخلفان اقتصادی، راه شکل گیری تخلفات بعدی را ببندند. هم چنين در روند حركت عمومى كشور، تداوم خصومت دشمنان، هوشيارى در مقابل رخنه و نفوذ بيگانگان، پرهيز از حاشيه سازى، حفظ ارزش ها و مبانى امام و انقلاب اسلامى و آمادگى و هوشيارى همه جانبه در مقابله با استكبار جهانى بويژه شيطان بزرگ و رژيم غاصب اسرائيل، برنامه ريزى براى رشد و توسعه نهادهاى دانش بنيان و حفظ و تقويت شتاب علمى و بهره ورى و به كارگيرى نيروها و سرمايه هاى عظيم انسانى و ايجاد زمينه هاى كسب و كار و اشتغال مناسب براى آنان بويژه متخصصان و نخبگان، توجه به عدالت در مسير پيشرفت، مديريت جدى بازرگانى خارجى و تدوين برنامه‏اى منسجم و زمان بندى شده براى تحقق اقتصاد مقاومتى، بايد مورد توجه كامل مسؤولان قرار داشته باشد.


۵. با قدردانى از تلاش هاى تيم مذاكره كننده هسته‏اى، از شوراى عالى امنيت ملى و نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى مى‏خواهیم تا با حفظ وفاق ملى و دقت نظر در مفاد «برجام»، رعايت اصول قانون اساسى، خط قرمزهاى نظام، رهنمودهاى مقام معظم رهبرى و مصالح عاليه ی كشور را سرلوحه ی كار خود قرار دهند تا علاوه بر حفظ دستآوردهاى علمى و فنآورى صلح آميز هسته‏اى، جلوى هرگونه فريبكارى، زياده خواهى و سوء استفاده احتمالى از سوى آمريكا و هم پيمانانش گرفته شود.

 

۶. در سال «همدلى و همزبانى ملت و دولت» بر تقويت قواى سه گانه تأكيد مى كنیم و تضعيف هر يك از اركان حاكميت را از سوى مسؤولان و جريانات سياسى، برخلاف مصالح عمومى جامعه و موجب نفوذ دشمنان مى دانیم. بى-شك دولت، مجلس، قوه قضائيه، شوراى نگهبان و ساير نهادها، خود را تابع ولى فقيه دانسته، در چارچوب سياست ها و رهنمودهاى مقام معظم رهبرى حركت نموده و خود را در قبال پاسخگويى به پيشگاه الهى و مطالبات مردم مسؤول مىدانند.


۷. با توجه به روحیه ضد استعماری ملت بزرگ ایران در طول تاریخ و بزرگداشت روز مبارزه با استعمار، ضمن تقبيح توطئه هاى شوم مستكبران و اذناب آنان جهت تجزيه كشورهاى اسلامى به‏ويژه جنايت دولت سعودى در حمله به مردم بى دفاع و مظلوم يمن و كمك به جنايتكاران تكفيرى براى كشتار مسلمانان و ايجاد ناامنى در كشورهاى فلسطين، عراق، سوريه، بحرين و يمن از حافظان امنيت جمهورى اسلامى قدردانى كرده، امنيت و آرامش كشورهاى مظلوم منطقه را از خداوند متعال مسئلت مى‏نمائيم.


۸. با تأكيد بر حج ابراهيمى و عمل به رهنمودهاى امام راحل و مقام معظم رهبرى از حاجيان بيت الله الحرام مى‏خواهیم ضمن اغتنام اين فرصت عظيم علاوه بر تلاش براى انجام صحيح مناسك و اعمال عبادى حج بر روح حقيقى و معنوى حاكم بر اين اعمال، توجه بيشترى داشته و با حفظ وحدت، برائت خود را از مشركان و مستكبران جهان اعلام دارند.


۹. در آستانه سال تحصيلى و بازگشايى مدارس، حوزه ها، دانشگاه ها و مراكز آموزشى بر رشد و توسعه علمى و عملى و كسب فضائل اخلاقى و اسلامى دانش آموزان، طلاب و دانشجويان و تقويت باورهاى دينى و انقلابى و ايجاد بسترهاى تعالى آنان از سوى مسؤولان، اساتيد و معلمان عزيز تأكيد نموده، از زحمات و تلاشهاى اين عزيزان قدردانى مى كنیم.


در پايان ضمن آرزوى علو درجات براى روح ملكوتى حضرت امام خمينى«قدس سره» و شهداى والامقام انقلاب اسلامى، توفيقات روزافزون و سلامتى مقام معظم رهبرى، حضرت آيت الله خامنه‏اى«مدظله العالى» را از خداوند متعال مسئلت داريم.

 

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

 

نظر شما